Kia podzieliła się z nami zestawem informacji dotyczących nowej Ceed w najostrzejszej wersji GT. Samochód trafić ma do salonów z początkiem przyszłego roku.
Koreańczycy podkreślają, że Ceed GT powstał „w Europie i dla Europy”. Samochód budowany będzie w słowackiej fabryce Kii w Żylinie obok nowych: Ceeda, Proceeda i Ceeda Sportwagon, który doczeka się premiery jeszcze przed końcem roku.
Kia Ceed GT
Cechami szczególnymi Kii Ceed GT są przestylizowane zderzaki i wloty powietrza z kratownicami o strukturze plastra miodu. Auto wyróżnia się też czerwonymi akcentami w postaci dekorów na osłonach progów, dekielkach aluminiowych obręczy kół czy osłonie chłodnicy (czerwona kratownica). Samochód otrzymał ponadto dwie - umieszczone w narożnikach zderzaka - końcówki wydechu i tylny dyfuzor.
Charakterystycznym elementem wystroju odmiany GT są 18-calowe obręcze ze stopów lekkich skrywające wzmocniony układ hamulcowy (przednie tarcze mają średnicę 320 mm zamiast standardowych 288 mm). Auto porusza się na oponach Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40. Producent podkreśla zmienione nastawy zawieszenia i przeprojektowany układ kierowniczy dający większą precyzję prowadzenia (2,44 obrotu między skrajnymi położeniami kierownicy).
Kia Ceed GT
W kabinie znajdziemy m.in. sportową kierownicę i fotele. Podstawowe wyposażenie obejmuje np. system info-rozrywki z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 8-cali i cyfrowy generator dźwięku silnika. Lista wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa obejmuje np.: sześć poduszek powietrznych, system automatycznego hamowania przed przeszkodą (wykrywa również pieszych), asystenta świateł, system wykrywający zmęczenie kierowcy czy pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu.
Największą zaletą nowej Kii Ceed GT ma być jednak silnik. Pod maską pracuje turbodoładowany, benzynowy motor o pojemności 1,6 l. Jednostka z rodziny T-GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwija szczytową moc 204 KM przy 6 tys. obr./min. Silnik legitymuje się przy tym maksymalnym momentem obrotowym 265 Nm oferowanym w zakresie prędkości obrotowej od 1500 do 4500 obr./min.
Kia Ceed GT
Koreańczycy nie zdradzają osiągów Kii Ceed GT. W przeciwieństwie do poprzednika auto można będzie jednak zamówić ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Standard obejmować ma ręczną, sześciostopniową, przekładnię.
Samochód objęty będzie siedmioletnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 tys. km.