Ceed – najlepiej sprzedająca się gama modeli marki Kia – przeszedł właśnie facelifting. Pięciodrzwiowy hatchback, kombi i shooting brake mają całkowicie zmieniony przód, dodatkowe sportowe detale z tyłu, przestylizowane aluminiowe obręcze kół, a także odświeżone kolory nadwozia i wnętrza. Pojawią się również zmodernizowane silniki i skrzynie biegów.
Kia Ceed SW
Samochody z rodziny Ceeda są od dawna uznawane za te, które odegrały i wciąż odgrywają kluczową rolę w tworzeniu sukcesu koreańskiej marki na Starym Kontynencie – były pierwszymi modelami Kii zaprojektowanymi w Europie specjalnie po to, aby trafić w gusta europejskich nabywców. Dziś modele z rodziny Ceeda mają 28 proc. udziału w sprzedaży koreańskiej marki na europejskich rynkach.
W przeprojektowanym przodzie dominuje nowe logo marki Kia. Szczególną uwagę zwrócono na to, aby wszystkie wersje Ceeda odróżniały się od siebie. Osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa została zmodernizowana i wykończona na wysoki połysk w kolorze czarnym z dodatkowymi elementami w postaci chromowanych listew na górze i na dole, które mają satynowe wykończenie i przywodzą na myśl skrzydła.
Kia ProCeed GT
Modele PHEV mają zamkniętą osłonę chłodnicy z wykończeniem w kolorze błyszczącej czerni. Motyw inspirowany skrzydłami powtarza się również na dole zderzaka we wlocie powietrza, który zdobią chromowane listwy.
Z tyłu, aby podkreślić prostotę nowego logo marki Kia, powierzchnia między zespolonymi lampami LED pozostała jednolita i mieści nowy emblemat marki. Do sportowego tylnego zderzaka dodano nowy błyszczący czarny dyfuzor, który nawiązuje do satynowego chromowanego wykończenia widocznego z przodu samochodu.
Kia Ceed GT Line
We wszystkich modelach z rodziny Kia Ceed wprowadzono nowe, w pełni LED-owe reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Trzy moduły w kształcie strzałek otaczają zintegrowane światła przeciwmgielne LED oraz światła drogowe i mijania.
Ceed hatchback w wersjach GT-Line i GT ma z tyłu nowo zaprojektowane zespolone lampy LED, które składają się z 48 modułów w kształcie plastra miodu. Wielofunkcyjne moduły ustawione są w pięciu rzędach i przykryte przyciemnianym szkłem. W wybranych rzędach, gdy w użyciu są kierunkowskazy, diody LED zapalają się sekwencyjnie.
Kia Ceed GT Line
Z boku w wyglądzie nowego Ceeda uwagę zwracają nowe obręcze kół. Na początku oferowanych będzie sześć rodzajów obręczy kół do wyboru, z których trzy debiutują wraz z Ceedem po faceliftingu – 16-calowe aluminiowe obręcze kół wykończone w kolorze srebrnym dla modeli podstawowych; 17-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym błyszczącym (dostępne wyłącznie w wersji GT-Line) i 18-calowe aluminiowe obręcze kół z akcentami w kolorze czerwonym zarezerwowane dla wersji GT.
Wersja GT przyciąga wzrok np. czerwonymi akcentami z przodu, z boku i z tyłu. W topowym modelu, osłona wlotu powietrza do chłodnicy została wykonana metodą dwustopniowego formowania wtryskowego. Dzięki tej metodzie uzyskano charakterystyczne błyszczące czarno-czerwone wykończenie z ciemnym chromowanym elementem na górze i na dole.
Kia ProCeed GT
W tylnym dyfuzorze uwagę zwracają dwie okrągłe końcówki układu wydechowego oraz charakterystyczne nowe czerwone wykończenie zarezerwowane dla modelu GT. Wersja GT seryjnie jest wyposażona w 18-calowe obręcze kół w ciemnym kolorze i z czerwoną nakładką na śruby mocujące koło.
W sumie, dostępnych jest aż 13 kolorów nadwozia. Cztery z nich są nowe – brązowy Machined Bronze, żółty Splash Lemon, szary Yucca Steel Gray i zielony Experience Green.
Wnętrze Ceeda po faceliftingu można łatwo personalizować. Do wyboru jest np. dziewięć kolorów tapicerki siedzeń, z których cztery są nowe. W ofercie są mocno wyprofilowane fotele wyłożone czarną zamszową skórą z kontrastowymi przeszyciami w kolorze szarym w wersji GT-Line lub czerwonym w modelach GT.
Kia ProCeed GT
Wersje GT-Line i GT wyposażono w nową gałkę dźwigni zmiany biegów. Połączenie aluminium i perforowanej skóry zapewnia poczucie obcowania z samochodem klasy premium. Wszystkie modele z automatyczną skrzynią biegów są wyposażone w błyszczący, czarny panel z informacją o wybranym trybie pracy przekładni (P, R, N lub D).
Duży 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników znajduje się na jednej wysokości z 10,25-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego. W ramach liftingu gamę modeli Kia Ceed wyposażono w oprogramowanie, które umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji Kia Connect na smartfona i korzystanie za jej pośrednictwem z różnych funkcji.
Kia Ceed
Zmodernizowana gama modeli Kia Ceed może być wyposażona w szereg systemów wspomagania kierowcy (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems).
Nowa gama modeli Kia Ceed oferuje spory wybór układów napędowych, w tym hybrydę typu plug-in (PHEV) i miękką hybrydę (MHEV). Silniki mają moce od 100 do 204 KM. Nabywcy Ceeda mają do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,0, 1,5 i 1,6 litra oraz wysokoprężne z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra.
Benzynowy 1,5-litrowy silnik T-GDi zastępuje 1,4-litrową T-GDi i może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT) lub z 6-biegową mechaniczną (6MT) i generuje maksymalną moc o wartości 160 KM. Silnik jest również dostępny w połączeniu z miękką hybrydą MHEV.
Ceed z wysokoprężnym silnikiem o maksymalnej mocy 136 KM jest dostępny wyłącznie jako miękka hybryda. Silnik ten może współpracować z mechaniczną skrzynią biegów lub z 7-biegową dwusprzęgłową (7DCT).
Kia Ceed
Modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) wykorzystują benzynowy silnik 1.6 GDi o mocy 141 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Dzięki akumulatorowi o pojemności 8,9 kWh, Ceed w wersji hybrydowej typu plug-in – na jednym ładowaniu akumulatora do 100% – zapewnia w trybie elektrycznym bezemisyjny zasięg do 57 km.
Topowe modele GT są oferowane z silnikiem 1.6 T-GDi, który generuje 204 KM. Silnik ten seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT).
Wersje hybrydowe typu MHEV są oferowane z mechaniczną skrzynią biegów z systemem „clutch-by-wire”.
Modele z rodziny Ceed z klasycznymi silnikami są dostępne do wyboru z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową automatyczną.
Produkcja modeli z rodziny Kia Ceed po liftingu zakładzie produkcyjnym marki Kia w Żylinie na Słowacji rozpocznie się w sierpniu.. Samochody będą dostępne w Polsce już po wakacjach.