Kia zaprezentowała nową gamę silników benzynowych i układów napędowych z miękką hybrydą oferowanych do modeli z rodziny Ceed.
Nowość to benzynowy doładowany silnik 1.5 T-GDI Smartsream, który zastąpi 140-konną jednostkę 1.4 T-GDI. Nowy silnik będzie dostępny we wszystkich modelach rodziny Ceed i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). 1,5-litrowy silnik T-GDi generuje 160 KM przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.
Nowy silnik 1.5 T-GDI
Kia Ceed, wyposażona w 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT).
Kia XCeed wyposażona w nowy silnik na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 9,0 i 9,2 s dla modeli ze skrzynią biegów – odpowiednio – 6MT i 7DCT.
1,5-litrowy silnik T-GDi będzie dostępny również z systemem miękkiej hybrydy – EcoDynamics+. Modele z rodziny Ceed wyposażone w ten układ napędowy dysponują identycznymi osiągami, jak samochody bez układu napędowego z miękką hybrydą, ale charakteryzują się niższymi emisją dwutlenku węgla i kosztami eksploatacji.
Nowy silnik 1.5 T-GDI
System miękkiej hybrydy EcoDynamics+ zapewnia silnikom spalinowym większą wydajność, poprzez wykorzystanie do napędu auta energii elektrycznej oraz przez odzysk energii. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach.
Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika spalinowego i do obniżenia emisji. Gdy samochód zwalnia, MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, co pozwala na odzysk energii z wału korbowego i na ładowanie akumulatora.
Modele wyposażone w układ napędowy EcoDynamics+ są dostępne wyłącznie z przekładnią 7DCT.
Silniki Diesla mogą być wyposażone w skrzynię biegów iMT, wyposażoną w system „clutch-by-wire”, która wpływa na obniżenie emisji CO2 i jednocześnie pozwala kierowcy na ręczną zmianę przełożeń. Zamiast mechanicznego połączenia pedału i sprzęgła w przekładni iMT jest ono sterowane elektronicznie. Przekładnia iMT współpracuje z MHSG, aby zwiększyć wydajność układu napędowego poprzez wcześniejsze wyłączenie spalinowej jednostki napędowej podczas hamowania silnikiem.
Oprócz nowych silników i układów napędowych, Ceed jest nadal oferowany z innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Samochód jest również dostępny z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Ponadto, w ofercie jest również turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+. Silnik ten dostępny jest z automatyczną skrzynią 7DCT oraz wspomnianą nową skrzynią 6iMT. Modelami o najwyższych osiągach pozostają Ceed GT i ProCeed GT oraz XCeed (L i XL) napędzane turbodoładowanym silnikiem T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM.
Cztery kompaktowe samochody z Ceed w nazwie – hatchback, kombi, shooting brake i miejski crossover – cieszą się największą popularnością ze wszystkich oferowanych przez Kięa. Cennik Ceeda w wersji hatchback zaczyna się od 68 tys. zł, za Ceeda kombi trzeba zapłacić 4 tys. zł więcej, ceny XCeeda startują od 82 tys zł, a najtańszego ProCeeda Kia wycenia na 100 tys. zł.