Na specjalnym pokazie w Monachium Kia zaprezentowała dziś nową generację Ceeda.
Kia Ceed
Cee'd to niezwykle ważny model dla Kii. Model ten od początku produkowany jest na Słowacji, a od grudnia 2006 do dziś bramy fabryki opuściło ponad 1,28 miliona egzemplarzy dwóch generacji.
Trzecia generacja otrzymała zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee'd zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”.
Kia Ceed
Od 2012 r., w którym rozpoczęto wytwarzanie modelu drugiej generacji, z taśm fabryki zjechało ponad 640.000 samochodów. Za sprawą Ceeda III udział marki Kia w sprzedaży w Europie ma być jeszcze większy niż dotychczas.
Podobnie jak modele wcześniejsze, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki Kia. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Nowy Ceed będzie produkowany w zakładzie w Żylinie na Słowacji, tym samym, w którym powstają również Sportage i Venga.
Kia Ceed
Nowy Ceed, skonstruowany na nowej płycie podłogowej "K2", jest o 20 mm szerszy (szerokość auta wynosi 1.800 mm) i 23 mm niższy (wysokość – 1.447 mm) niż model poprzedniej generacji. Nie zmienił się rozstaw osi, który mierzy 2650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni (do 880 mm) i o tyle samo wydłużono tylny (do 780 mm). Dzięki nowej płycie podłogowej nie tylko wnętrze nowego Ceeda jest przestronniejsze, ale także bagażnik, którego pojemność wynosi 395 litrów.
Nowy Ceed oferuje kierowcy niższą pozycję za kierownicą, a pasażerom – większą przestrzeń na wysokości ramion z tyłu oraz więcej miejsca nad głową z przodu.
Kia Ceed
]Kia będzie oferować nowego Ceeda z szeroką gamą silników. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajdą się: najnowsza odmiana silnika 1.0 T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpi jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Gamę uzupełni 100-konna, wolnossąca jednostka 1.4 MPi.
Kia Ceed będzie także dostępna z wysokoprężnym silnikiem 1.6 CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażonym w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) redukującym poziom emisji tlenków azotu. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm.
Kia Ceed
Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowe turbodiesle CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową.
W kabinie nowy Ceed oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie będzie również system audio renomowanej firmy JBL, wyposażony w funkcję Clari-Fi. System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwoli dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda do stylu jazdy kierowcy.
Premiera nowego Ceeda będzie miała miejsce podczas salonu w Genewie w pierwszych dniach marca. W tym samym czasie Kia po raz pierwszy zaprezentuje także drugą wersję nadwozia Ceeda, producent nie zdradził jeszcze jaką. Produkcja pięciodrzwiowej odmiany rozpocznie się w maju.
Do sprzedaży w Europie nowy Ceed trafi pod koniec pierwszej połowy roku. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 tys. km.