Kia poddała liftingowi model Cee'd. Co zmieniło się w koreańskim kompakcie?
Kia Cee'd
Zmiany stylistyczne są niewielkie i obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla. Kształt grilla czy świateł został zachowany.
Podobny zakres modyfikacji znajdziemy w tylnej części pojazdu, gdzie pojawił się zderzak o nowym kształcie oraz lampy wykonane w technologii LED.
Kia Cee'd
Równie niewielkie zmiany znajdziemy we wnętrzu. Asymetryczna, zorientowana na kierowcę tablica przyrządów ożywiona została chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza (kierowcy i środkowych) oraz panelu wskaźników. Znacznie efektowniej gatunkowo prezentuje się konsola centralna, wykończona odpornym na zarysowania, czarnym lakierem „fortepianowym”. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz ‘pokrętła’ klimatyzacji.
Kia Cee'd SW
W wersjach Cee’da napędzanych silnikiem wysokoprężnym poprawiono wygłuszenie wnętrza.
Poszerzono ofertę jednostek napędowych, wszystkie spełniają normę Euro 6. Nowością jest trzycylindrowa jednostka 1.0 T-GDI (benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem). Jest to własna konstrukcją Kii, która generuje 120 KM i mocy i 172 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1500-4000 obr/min).
Modernizacji poddany został również silnik 1,6 CRDi, który otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. Jednostka ta generuje 110 KM.
Kia Cee'd SW
Poprawkom technicznym poddano także jednostkę 1.6 CRDI, która dotychczas generowała 128 KM. Nowa wersja dysponuje mocą 136 KM i momentem 280 Nm (poprzednio 265 Nm).
Oferta jednostek napędowych Kia Cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny silnik GDI o pojemności 1,6 litra i 100-konny 1.4 MPI oraz diesla 1.4 CRDi – wszystkie spełniające wymogi normy Euro 6.
Kia Pro-Cee'd
Całkowitą nowością jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DCT, która będzie dostępna w parze ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zastąpi dotychczasowy 6-stopniowy ‘automat’ z konwertorem momentu obrotowego. Nowa przekładnia również jest konstrukcją własną Kii.
Kia Cee’d dostępna będzie również z sześciostopniową przekładnią manualną oraz także sześciostopniową skrzynią DCT w parze z silnikiem 1.6 GDI.
Kia Cee'd
Do nowych rozwiązań zastosowanych w Kii Cee'd zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o system Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu poprzez proporcjonalne przyhamowywanie wewnętrznych kół podczas pokonywania zakrętów. Niewielki zmiany wprowadzono również w zawieszeniu.
Znacznie wzbogacono listę wyposażenia opcjonalnego. Nowością jest system odczytu znaków ograniczenia prędkości, BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania), a także automatycznego parkowania.
Kia Pro-Cee'd
Nowa Kia cee’d wyposażona jest także w najnowszej generacji system infotainment z 7-calowym ekranem dotykowym.
Napędzający Cee’da GT i Pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm.
System generujący elektronicznie dźwięk silnika, który znajdziemy w tym modelu, pozwolimy sobie pominąć litościwym milczeniem...
Zmodernizowana Kia Cee’d trafi do polskich salonów w wrześniu. Auto objęte będzie 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 tys. km.