Kia EV9 E 203 KM
Kia EV9 został skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform. Samochód ma rozstaw osi wynoszący 3100 mm, do wyboru są 21-, 20- lub 19-calowe obręcze kół. Długość nadwozia wynosi 5010 mm, szerokość 1980 mm, a wysokość 1755 mm.
EV9 oferuje szeroki wybór elektrycznych układów napędowych. Akumulator, który może zmagazynować 76,1 kWh energii jest oferowany wyłącznie do standardowego modelu z napędem na tylne koła (RWD). Większy akumulator, który może zmagazynować 99,8 kWh energii jest montowany zarówno w odmianie RWD Long Range, jak i w wersji z napędem na cztery koła (AWD).
Model RWD Long Range jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 150 kW i momencie 350 Nm, dzięki czemu EV9 może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,4 s. Napędzane również jednym silnikiem elektrycznym, choć o maksymalnej mocy 160 kW i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, EV9 RWD w standardowej wersji może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy.
Wariant AWD jest wyposażony w dwa silniki elektryczne, które dysponują łączną maksymalną mocą 283 kW i łącznym maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Ta kombinacja umożliwia przyspieszanie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund. Jeśli dla kogoś to mało, może w każdej chwili w Kia Connect Store wykupić funkcję Boost. Łączny maksymalny moment obrotowy wzrasta wówczas do 700 Nm, dzięki czemu EV9 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy.
Kia EV9 RWD Long Range, zgodnie z WLTP, ma mieć zasięg sięgający 540 km. Korzystając z ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V, akumulator można naładować do poziomu wystarczającego do przejechania 239 km w około 15 minut.
Kia EV9 może być wyposażona w system Highway Driving Pilot (HDP), który zapewni EV9 warunkową jazdę autonomiczną na poziomie 3. Piętnaście czujników, w tym dwa lidary, umożliwiają skanowanie i wykrywanie obiektów w polu widzenia 360 stopni.
Dzięki temu EV9 nie tylko wykrywa przebieg drogi i potrafi za nią podążać, ale rejestruje również innych użytkowników drogi i potrafi zapobiec potencjalnym kolizjom z nimi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-26