Kia Optima II 2.0 GDI PHEV 205 KM
Kia Optima
Kia wprowadziła model Optima do sprzedaży na rynku europejskim na początku 2012 roku. Wcześniejsze generacje tego samochodu były znane pod nazwą Magentis.
Pierwsza Kia Magentis pojawiła się na rynku w 2000 roku, samochód wykorzystywał płytę podłogową i silniki Sonaty, a jako Optima sprzedawano go m.in. w USA.
Druga generacja produkowana była w latach 2005-2010. Samochód nadal korzystał z silników Sonaty, chociaż stopniowo unifikacja obu modeli była coraz mniejsza.
W 2011 roku debiutowała Optima III, która wreszcie pod tą nazwą pojawiła się w Europie. Samochód zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia i40.
Kia Optima II
W stosunku do poprzednika rozstaw osi powiększono o 10 mm. W II generacji wynosi on 2805 mm. Samochód jest też o 10 mm dłuższy, 25 mm szerszy i 10 mm wyższy od poprzedniak. Nadwozie mierzy 4885 mm długości, 1860 mm szerokości i 1465 mm wysokości. Klienci mogli się zdecydować na benzynowy 2,0 l DOHC o mocy 163 KM lub wysokoprężną jednostkę 1,7 l CRDi rozwijającą 141 KM i 340 Nm. Standardowo silniki sparowane są z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Silnik benzynowy może też występować z klasycznym, sześciostopniowym, automatem. W przypadku diesla można się zdecydować na zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię 7-DCT. W podstawowej wersji klienci otrzymywali m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym poduszka kolanowa kierowcy), automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i jonizatorem, system nawigacji KiaNaviSystem z kamerą cofania i mapami firmy Tom Tom i aluminiowe obręcze kół o średnicy 16 cali. Na pokładzie znajdziemy też m.in. pełny pakiet elektryczny, tempomat z ogranicznikiem prędkości czy projektorowe światła mijania. Bogatsza wersja – L – posiada też m.in. reflektory ksenonowe, zegary "supervision” z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,3 cala, podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, skórzano materiałową-tapicerkę czy system bezkluczykowego dostępu. Topowa odmiana – XL – oferuje również skórzaną tapicerkę, wentylowane fotele, biksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów i 18-calowe felgi ze stopów lekkich.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23