W kwietniu na salonie w Nowym Jorku zadebiutowała Kia Optima nowej generacji. Wówczas pokazano samochód w wersji amerykańskiej, teraz poznaliśmy europejskie wcielenie tego modelu.
Kia Optima
Obie wersje różnią się głównie w przedniej części nadwozia (zmieniony grill czy zderzak), minimalnie również z tyłu. Inne będą również źródła napędu.
Europejska premiera nowej Kii Optima odbędzie się już we wrześniu na salonie we Frankfurcie. Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika, jest jednak o 1 cm dłuższy od aut obecnej generacji, o 2,5 cm szerszy i 1 cm wyższy. Większa długość spożytkowana została na powiększenie rozstawu osi (o 1 cm właśnie), co oznacza, że większą przestrzenią będą się cieszyć pasażerowie tylnej kanapy.
Kia Optima
Wnętrze europejskiej Optimy jest identyczne jak amerykańskiej. Fanom niemieckim samochodów może wydać się dość znajome, a to za sprawą... podobieństwa do samochodów Audi. Podobny jest projekt środkowej konsoli (która została znacznie poszerzona) oraz kierownica.
Wyposażenie samochodu może być bardzo bogate. Lista obejmować będzie m.in. adaptacyjny tempomat, systemy monitowania pasa ruchu i martwego kąta, automatycznego hamowania, czy system kamer dookólnych.
Kia Optima
Lista dostępnych jednostek napędowych nie jest jeszcze potwierdzona. W samochodzie na pewno dostępny będzie najnowszy silnik benzynowy koncernu Hyundai-Kia, czyli jednostka 1.6 T-GDI o mocy 177 KM (również z dwusprzęgłową skrzynią siedmiobiegową). Być może bazowe wersje napędzane będą wolnossącą odmianą tej jednostki o mocy ok. 135 KM.
W Europie nie może się obejść bez silników wysokoprężnych. W Optimie zastosowanie znajdą zapewne jednostki 1.7 CRDI o mocy 141 KM oraz 2.0 CRDI (o mocy około 185 KM). W późniejszym okresie oferta zostanie poszerzona o napęd hybrydowy.
Po debiucie we Frankfurcie nowa generacja Kii Optima trafi do europejskich salonów jeszcze przed końcem w roku. W Polsce premiera zapewne zostanie przesunięta na styczeń 2016 roku.