W Genewie zobaczyć można odświeżoną Kie Optimę. Koreańczycy zafundowali autu subtelny lifting połączony z częściową wymianą palety silników.
Zmodernizowana Optima wyróżnia się nowym kształtem przedniego zderzaka (w sedanie również tylnego), przestylizowaną osłona chłodnicy (więcej srebrnych wstawek) i nowymi reflektorami. Do oferty dodano też nowy kolor nadwozia – Runway Red.
Kia Optima
Subtelne zmiany dotknęły też usportowioną linię GT. Auta otrzymały czarne, błyszczące obudowy lusterek bocznych (zastąpiły lakierowane na kolor nadwozia), nowe światła przeciwmgłowe wykonane w technologii LED i nowe 18-calowe, aluminiowe, obręcze kół.
W kabinie pojawił się m.in. nowy wzór kierownicy, nowe listwy ozdobne i kilka dodatków pokroju systemu oświetlenia wnętrza (obejmuje deskę rozdzielczą i boczki drzwi, kierowca i pasażerowie mają do wyboru sześć kolorów).
Kia Optima
Najwięcej zmian dotyczy jednak palety silników. W miejsce cenionego wysokoprężnego silnika 1,7 l CRDi pojawił się nowy, mniejszy 1,6 l CRDi. Nowy motor jest nieco słabszy od poprzednika. Silnik generuje moc 136 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm (2000-2250 obr./min). Poprzednik legitymował się mocą 140 KM i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm.
Oprócz nowego diesla w cennikach zadebiutuje też nowa wersja benzynowa. Motor 1,6 l T-GDi wypełnić ma lukę między oferowanym na części rynków, atmosferycznym silnikiem 2,0 l, a topową odmianą z turbodoładowaniem. Nowa jednostka osiąga moc 180 KM i sprzęgną będzie z siedmiostopniową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (z możliwością sterowania łopatkami przy kierownicy).
Odświeżona Kia Optima trafić ma do europejskich salonów w trzecim kwartale bieżącego roku.