chceauto.pl
x

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2020
Średnia cena
115 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1605 kg
Ładowność
585 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
238 KM
0-100 km/h
7.6 s.
V max
232 km/h
Zasięg
580 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
552 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KMKia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM

Kia Optima

Kia wprowadziła model Optima do sprzedaży na rynku europejskim na początku 2012 roku. Wcześniejsze generacje tego samochodu były znane pod nazwą Magentis.

Pierwsza Kia Magentis pojawiła się na rynku w 2000 roku, samochód wykorzystywał płytę podłogową i silniki Sonaty, a jako Optima sprzedawano go m.in. w USA.

Druga generacja produkowana była w latach 2005-2010. Samochód nadal korzystał z silników Sonaty, chociaż stopniowo unifikacja obu modeli była coraz mniejsza.

W 2011 roku debiutowała Optima III, która wreszcie pod tą nazwą pojawiła się w Europie. Samochód zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia i40.

Kia Optima II FL

W stosunku do poprzednika rozstaw osi powiększono o 10 mm. W II generacji wynosi on 2805 mm. Samochód jest też o 10 mm dłuższy, 25 mm szerszy i 10 mm wyższy od poprzedniak. Nadwozie mierzy 4885 mm długości, 1860 mm szerokości i 1465 mm wysokości. Klienci mogli się zdecydować na benzynowy 2,0 l DOHC o mocy 163 KM lub wysokoprężną jednostkę 1,7 l CRDi rozwijającą 141 KM i 340 Nm. Standardowo silniki sparowane są z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Silnik benzynowy może też występować z klasycznym, sześciostopniowym, automatem. W przypadku diesla można się zdecydować na zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię 7-DCT. W podstawowej wersji klienci otrzymywali m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym poduszka kolanowa kierowcy), automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i jonizatorem, system nawigacji KiaNaviSystem z kamerą cofania i mapami firmy Tom Tom i aluminiowe obręcze kół o średnicy 16 cali. Na pokładzie znajdziemy też m.in. pełny pakiet elektryczny, tempomat z ogranicznikiem prędkości czy projektorowe światła mijania. Bogatsza wersja – L – posiada też m.in. reflektory ksenonowe, zegary "supervision” z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,3 cala, podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, skórzano materiałową-tapicerkę czy system bezkluczykowego dostępu. Topowa odmiana – XL – oferuje również skórzaną tapicerkę, wentylowane fotele, biksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów i 18-calowe felgi ze stopów lekkich.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Kia Optima po liftingu2018-03-04Kia Optima w wersji europejskiej2015-08-22Nowa Kia Optima2015-04-03Nowe Kia Optima. Pierwsze zdjęcie2015-03-26Kia Optima po liftingu2013-04-07Taka będzie nowa Kia Optima2019-12-31

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volvo V60

Volvo V60

2.0 B5 Mild Hybrid 250 KM benzyna2020kombiautomat4x4
cena średnia 155 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

300 258 KM benzyna2020kombiautomattylny
cena średnia 148 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Insignia

Opel Insignia

2.0 Turbo 230 KM benzyna2020kombiautomat4x4
cena średnia 130 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 508

Peugeot 508

1.6 PureTech 225 KM benzyna2020kombiautomatprzedni
cena średnia 122 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

45TFSI 245 KM benzyna2020kombiautomat4x4
cena średnia 148 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Talisman

Renault Talisman

1.8 TCe 225 KM benzyna2020kombiautomatprzedni
cena średnia 125 000 zł
OCENY
Dostępność

Kia Optima II FL 2.0 T-GDI 238 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS