Kia Picanto II 1.0 LPGi 67 KM
Kia Picanto
Kia Picanto to najmniejszy model w gamie koreańskiego producenta. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się w 2004 roku i produkowany był długo, bo aż do 2011 roku. Jej bliźniaczym modelem był Hyundai i10. Druga generacja oferowana w latach 2011-2017 z poprzednikiem wspólną miała jedynie nazwę. Dostępne w wersji trzy i pięciodrzwiowej auto opracowano od podstaw. Picanto II było większe (o 6 cm) i miało dłuższy rozstaw osi (o 1,5 cm), dzięki czemu oferowało więcej miejsca dla pasażerów oraz większy bagażnik (200 litrów. Nowością była wersja trzydrzwiowa, gdyż poprzednia generacja dostępna była wyłącznie z pięcioma drzwiami. Klienci mieli do wyboru jeden z trzech silników benzynowych: czterocylindrowy, benzynowy o pojemności 1.25 l i mocy 85 KM oraz dwa trzycylindrowe o pojemności 1.0 l, zasilane benzyną (69 KM) oraz gazem LPG (82 KM). Ostatnia wersja posiada 35-litrowy zbiornik gazu oraz 10-litrowy - benzyny. Auto – w przeciwieństwie do poprzednika objęte było 7-letnią gwarancją, więc na rynku wtórnym długo trafić będzie można jeszcze prawdziwe okazje. W 2015 roku samochód poddany został liftingowi.
W marcu 2017 roku Kia zaprezentowała trzecią generację Picanto. Podobnie, jak poprzednią, auto opracowano od podstaw – w oparciu o zupełnie nową platformę. Dzięki temu rozstaw osi wynosi już 2,4 m, co sprawia, że samochód z powodzeniem pełnić może rolę jedynego środka transporty dla młodej rodziny. W przeciwieństwie do II wcielenia Picanto nr III oferowane jest wyłącznie z pięciodrzwiową karoserią. Pod maską pracuje trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 1,0 l.
Kia Picanto II
Na początku 2011 roku debiutowała druga generacja Kii Picanto. Samochód w polskich salonach pojawił się w maju. Po raz pierwszy auto oferowane było również jako trzydrzwiowe, a także z fabryczną instalacją LPG (35-litrowy zbiornik na gaz i 10-litrowy - na benzynę).
Nowa generacja Kii Picanto zaprojektowana została z myślą o europejskich nabywcach. Samochód otrzymał w końcu miłą dla oka, nowoczesną stylistykę, zbudowano go w oparciu o nową płytę podłogową. Auto zapewnia dobre warunki podróżowania dla dwóch osób, w stosunku do poprzednika zdecydowanie lepiej radzi też sobie na drodze (pewniejsze prowadzenie, wyższy komfort). Z uwagi na przystępne ceny i warunki gwarancji, to jeden z lepszych wyborów w swojej klasie.
Kia Picanto w połowie 2015 roku doczekała się liftingu. Nowy image obejmował zmieniony design zderzaka przedniego i tylnego oraz uaktualnienie charakterystycznej w stylistyce samochodów Kia atrapy chłodnicy w kształcie ‘tygrysiego nosa’ (‘tiger-nose grille’). Nabywca mógł też dokupić 14-calowe felgi z lekkiego stopu o nowym wzorze (dostępne w Pakiecie Race).
We wnętrzu odświeżonego Picanto uwagę zwracają chromowane akcenty wokół zestawu wskaźników oraz nawiewów powietrza na desce rozdzielczej. Bardziej modernistyczna w wyglądzie jest oprawa systemu audio w konsoli centralnej. Uwagę zwracają także nowe projekcyjne światła przeciwmgłowe.
Dodatkowo gama kolorystyczna zyskała dwa nowe kolory nadwozia : Honey Bee oraz Dazzling Blue. Pasażerowie Kia Picanto po liftingu mogą poczuć się bezpieczniej dzięki powiększonym tarczom hamulcowym, pozwalającym ograniczyć drogę hamowania.
Dostępne jako opcja wyposażenia, przednie tarcze hamulcowe o średnicy 252 mm (wobec 241 mm w standardzie) umożliwiają zatrzymanie samochodu jadącego z prędkością 100 km/h na dystansie 37 metrów, a więc o 2 metry krótszym niż w wersji podstawowej.
Silnik benzynowy 1,0 l MPI (z wielopunktowym wtryskiem paliwa) został również zmodernizowany pod względem dostosowania do obowiązującej w Europie normy czystości spalin Euro 6.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-06-18