Kia Picanto III 1.2 84 KM
Kia Picanto
Kia Picanto to najmniejszy model w gamie koreańskiego producenta. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się w 2004 roku i produkowany był długo, bo aż do 2011 roku. Jej bliźniaczym modelem był Hyundai i10. Druga generacja oferowana w latach 2011-2017 z poprzednikiem wspólną miała jedynie nazwę. Dostępne w wersji trzy i pięciodrzwiowej auto opracowano od podstaw. Picanto II było większe (o 6 cm) i miało dłuższy rozstaw osi (o 1,5 cm), dzięki czemu oferowało więcej miejsca dla pasażerów oraz większy bagażnik (200 litrów. Nowością była wersja trzydrzwiowa, gdyż poprzednia generacja dostępna była wyłącznie z pięcioma drzwiami. Klienci mieli do wyboru jeden z trzech silników benzynowych: czterocylindrowy, benzynowy o pojemności 1.25 l i mocy 85 KM oraz dwa trzycylindrowe o pojemności 1.0 l, zasilane benzyną (69 KM) oraz gazem LPG (82 KM). Ostatnia wersja posiada 35-litrowy zbiornik gazu oraz 10-litrowy - benzyny. Auto – w przeciwieństwie do poprzednika objęte było 7-letnią gwarancją, więc na rynku wtórnym długo trafić będzie można jeszcze prawdziwe okazje. W 2015 roku samochód poddany został liftingowi.
W marcu 2017 roku Kia zaprezentowała trzecią generację Picanto. Podobnie, jak poprzednią, auto opracowano od podstaw – w oparciu o zupełnie nową platformę. Dzięki temu rozstaw osi wynosi już 2,4 m, co sprawia, że samochód z powodzeniem pełnić może rolę jedynego środka transporty dla młodej rodziny. W przeciwieństwie do II wcielenia Picanto nr III oferowane jest wyłącznie z pięciodrzwiową karoserią. Pod maską pracuje trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 1,0 l.
Kia Picanto III
Zupełnie nowa, opracowana od podstaw, Kia Picanto pojawiła się w ofercie koreańskiego producenta w pierwszej połowie 2017 roku. W porównaniu do poprzednika o 15 mm zwiększył się rozstaw osi. W nowej odmianie wynosi on równe 2,4 m. Mimo tego bez zmian pozostała – licząca 3595 mm – długość nadwozia.
Nieco później - we Frankfurcie - zadebiutowała jej "uterenowiona" odmiana - Picanto X-Line. W nadwoziu znajdziemy wiele nawiązań do samochodów terenowych. Ich wzorem Picanto X-Line otrzymała komplet osłon progów i nadkoli oraz charakterystyczne zderzaki z lakierowanymi na srebrno dekoracjami. Te nawiązywać mają do płyt ochronnych podwozia. Młodszym nabywcom przypadną go gustu stylowe wstawki w jaskrawym, kanarkowym kolorze. Oprócz osłony chłodnicy i obudowy halogenów podobne akcenty znajdziemy również w kabinie.
Odmiana X-Line oferowana jest wyłącznie z trzycylindrowym, benzynowym silnikiem z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor osiąga moc 100 km (przy 4000 obr./min) i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 172 Nm dostępnym w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Kia Picanto X-Line przyspiesza do 100 km/h w 10,1 i – przynajmniej w cyklu pomiarowym – zużywać ma średnio 4,5 l/100 km.
Auto przekonywać ma bogatym wyposażeniem. Na pokładzie znajdziemy np. 7-calowy dotykowy wyświetlacz, bezprzewodową ładowarkę do smartfona czy kamerę cofania. W kabinie znajdziemy też m.in. aluminiowe nakładki na pedały i podciętą u dołu kierownicę.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-09