Kia Sportage IV 1.6 T-GDI 177 KM
Kia Sportage
Kia Sportage to jeden z tych modeli, które zbudowały obecną pozycję koreańskiej marki. Samochód produkowany jest "od zawsze", był to jeden z pierwszych modeli, którymi Kia rozpoczęła podbój rynku europejskiego.
Z biegiem lat Sportage zmieniał charakter. O ile pierwsza generacja była zbudowana na ramie i dzielnie sprawowała się w terenie, o tyle Sportage II był już klasycznym SUV-em z nadwoziem samonośnym. Natomiast trzecia generacja to już klasyczny crossover, którym nie powinno się zjeżdżać z asfaltu.
Kia Sportage IV
Kia Sportage IV generacji debiutowała jesienią 2015 roku na salonie we Frankfurcie, a w salonach pojawił się na początku 2016 roku.
W porównaniu do poprzednika samochód urósł - jest o 4 cm dłuższy, co oznacza, że ma 4,48 m długości. O 3 cm zwiększono rozstaw osi (do 2,67 m), co przełożyło się na obszerniejsze wnętrze. Udało się również powiększyć bagażnik, jego pojemność wzrosła z 465 do 503 litrów.
Wyposażenie samochodu obejmuje m.in. osiem poduszek powietrznych oraz - w zależności od wersji - szereg systemów bezpieczeństwa, np. układ automatycznego hamowania, asystenta pasa ruchu, automatycznego wyłączania świateł drogowych, monitorowania martwego kąta, czy rozpoznawania znaków. Oczywiście zabraknąć nie mogło systemu infotainment z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym.
Nowością w gamie Sportage jest wersja GT. Samochód posiada sportowe dodatki (nakładki na progi, ozdobną końcówkę rury wydechowej, 19-calowe koła itp), a jego źródłem mocy może być wyłącznie silnik 1.6 T-GDI.
W połowie 2018 roku pokazano Sportage po liftingu. Największą nowością jest wprowadzenie wersji hybrydowej. Zespół napędowy typu "mild hybrid" składa się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48 V. Nowy zespół napędowy jest oznaczony jako EcoDynamics+.
Dotychczas montowany w Sportage silnik CRDi o pojemności 1,7 l (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) został zastąpiony przez nową, 1,6-litrową jednostkę napędową z rodziny "U3", która występuje w dwóch wariantach mocy – 115 KM i 136 KM. W mocniejszej wersji Sportage jest dostępny z napędem na cztery koła i 7-biegową przekładnią z dwoma sprzęgłami.
Zmiany w stylistyce nadwozia Sportage obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe przednie i tylne światła oraz nowe 16-, 17- i 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów.
Kia Sportage IV produkowana jest w słowackiej fabryce Kii w Żylinie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-05-30