Zwrot kosztu instalacji po
8000 km czyli po 5 miesiącach
Zużycie paliwa
14.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.2 s.
Prędkość maksymalna
151 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Kia Sportage I 2.0 MRDi 128 KM
Kia Sportage
Kia Sportage to jeden z tych modeli, które zbudowały obecną pozycję koreańskiej marki. Samochód produkowany jest "od zawsze", był to jeden z pierwszych modeli, którymi Kia rozpoczęła podbój rynku europejskiego.
Z biegiem lat Sportage zmieniał charakter. O ile pierwsza generacja była zbudowana na ramie i dzielnie sprawowała się w terenie, o tyle Sportage II był już klasycznym SUV-em z nadwoziem samonośnym. Natomiast trzecia generacja to już klasyczny crossover, którym nie powinno się zjeżdżać z asfaltu.
Kia Sportage I
Model Sportage pierwszej generacji produkowany był w latach 1992 - 2004.
Chociaż samochód przypomina popularne w ostatnim czasie niewielkie SUVy, konstrukcyjnie bliżej mu jednak do terenówki. Nadwozie zamontowano na ramie, w przeniesieniu napędu znalazł się dwustopniowy reduktor.
Typowe usterki tego modelu to niedomagania ze strony układu elektrycznego. Słaba jakość styków i osłon sprawia, że zwłaszcza w warunkach dużej wilgotności elektryka może płatać figle. Samochody z benzynowymi jednostkami napędowymi miewają też problemy z cewkami zapłonowymi. Usterka objawia się przeważnie „dziurami” w mocy jednostki napędowej, zwłaszcza na wysokich obrotach. Jakością nie grzeszą też przewody hamulcowe, które po kilku latach potrafią przerdzewieć.
Niezbyt odporne na rdzę jest również nadwozie, szybko zużywają się elementy przeniesienia napędu przedniej osi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-06