Kia XCeed 1.4 T-GDi 140 KM
XCeed to zupełnie nowy crossover, który wbrew nazwie, niewiele ma wspólnego z Ceedem. Auto ma identyczny jak Ceed rozstaw osi (265 cm) oraz... przednie drzwi. Nowy crossover ma jednak wyraźnie zwiększone zwisy, o 2,5 cm z przodu i 6 cm z tyłu. Oznacza to, że całe nadwozia ma 439,5 cm długości i jest o 8,5 cm dłuższe niż nadwozie Ceeda. Wnętrze jest podobne jak w Ceedzie. Znajdziemy w nim m.in. ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, natomiast w opcji dostępny będzie ekran o przekątnej 12,3 cala, zastępujący tradycyjne zegary.
Kia XCeed może być napędzana przez jeden z trzech turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI) lub wysokoprężną jednostkę 1.6 Smartstream o mocy 136 KM. Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI osiąga moc 120 KM i generuje moment obrotowy 172 Nm.
Czterocylindrowy silnik 1.4 T-GDI dysponuje mocą 140 KM i momentem 242 Nm. Dostępny jest również silnik 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie 265 Nm, który służy do napędu najmocniejszej wersji Ceeda i ProCeeda – GT. Z tym silnikiem pod maską i z 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową XCeed przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, z 6-biegową przekładnią mechaniczną – w 7,6 s. Z wyjątkiem litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalnie z 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami, do której dopłata wynosi 6 tys. zł.
Na początku 2020 roku w ofercie pojawiła się Kia XCeed wyposażona w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Układ napędowy Kia XCeed Plug-in Hybrid składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i 1,6-litrowej, czterocylindrowej jednostki napędowej GDI z rodziny Kappa. W połączeniu z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową o sześciu przełożeniach układ napędowy generuje moc 141 KM i moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Napęd jest przenoszony na przednie koła. Kia XCeed Plug-in Hybrid oferuje zasięg do 60 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej.
Kia XCeed jest oferowana w 3 wersjach wyposażenia. W podstawowej wersji M seryjne wyposażenie Kii XCEED obejmuje, między innymi, światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe oraz tylne wykonane w technologii LED, systemy – utrzymania pasa ruchu, ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatycznej zmiany świateł z mijania na drogowe i odwrotnie, autonomicznego hamowania z trybami: miejskim, pozamiejskim i wykrywaniem przechodniów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania, sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth, relingi dachowe, 16 – calowe obręcze kół z lekkich stopów, skórzaną kierownicę, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych.
W droższej wersji L dodatkowo znajdują się, między innymi, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 235/45, elektryczny hamulec postojowy, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, tapicerka z elementami skóry ekologicznej i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40.
Produkcja XCeeda rozpoczęła się w sierpniu 2019 roku w zakładzie Kia w Żylinie na Słowacji. Samochód powstaje na tej samej linii, na której produkowane są Ceed w wersji hatchback i kombi oraz shooting brake ProCeed. XCeed, jak każdy inny model marki Kia, standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 000 km.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-06-15