chceauto.pl
x

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2020
Średnia cena
88 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1591 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1315 kg
Ładowność
545 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
204 KM
0-100 km/h
7.6 s.
V max
222 km/h
Zasięg
500 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
426 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KMKia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM

XCeed to zupełnie nowy crossover, który wbrew nazwie, niewiele ma wspólnego z Ceedem. Auto ma identyczny jak Ceed rozstaw osi (265 cm) oraz... przednie drzwi. Nowy crossover ma jednak wyraźnie zwiększone zwisy, o 2,5 cm z przodu i 6 cm z tyłu. Oznacza to, że całe nadwozia ma 439,5 cm długości i jest o 8,5 cm dłuższe niż nadwozie Ceeda. Wnętrze jest podobne jak w Ceedzie. Znajdziemy w nim m.in. ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, natomiast w opcji dostępny będzie ekran o przekątnej 12,3 cala, zastępujący tradycyjne zegary.

Kia XCeed może być napędzana przez jeden z trzech turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI) lub wysokoprężną jednostkę 1.6 Smartstream o mocy 136 KM. Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI osiąga moc 120 KM i generuje moment obrotowy 172 Nm.

Czterocylindrowy silnik 1.4 T-GDI dysponuje mocą 140 KM i momentem 242 Nm. Dostępny jest również silnik 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie 265 Nm, który służy do napędu najmocniejszej wersji Ceeda i ProCeeda – GT. Z tym silnikiem pod maską i z 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową XCeed przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, z 6-biegową przekładnią mechaniczną – w 7,6 s. Z wyjątkiem litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalnie z 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami, do której dopłata wynosi 6 tys. zł.

Na początku 2020 roku w ofercie pojawiła się Kia XCeed wyposażona w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Układ napędowy Kia XCeed Plug-in Hybrid składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i 1,6-litrowej, czterocylindrowej jednostki napędowej GDI z rodziny Kappa. W połączeniu z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową o sześciu przełożeniach układ napędowy generuje moc 141 KM i moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Napęd jest przenoszony na przednie koła. Kia XCeed Plug-in Hybrid oferuje zasięg do 60 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej.

Kia XCeed jest oferowana w 3 wersjach wyposażenia. W podstawowej wersji M seryjne wyposażenie Kii XCEED obejmuje, między innymi, światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe oraz tylne wykonane w technologii LED, systemy – utrzymania pasa ruchu, ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatycznej zmiany świateł z mijania na drogowe i odwrotnie, autonomicznego hamowania z trybami: miejskim, pozamiejskim i wykrywaniem przechodniów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania, sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth, relingi dachowe, 16 – calowe obręcze kół z lekkich stopów, skórzaną kierownicę, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych.

W droższej wersji L dodatkowo znajdują się, między innymi, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 235/45, elektryczny hamulec postojowy, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, tapicerka z elementami skóry ekologicznej i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40.

Produkcja XCeeda rozpoczęła się w sierpniu 2019 roku w zakładzie Kia w Żylinie na Słowacji. Samochód powstaje na tej samej linii, na której produkowane są Ceed w wersji hatchback i kombi oraz shooting brake ProCeed. XCeed, jak każdy inny model marki Kia, standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 000 km.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-06-15

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Kia XCeed po liftingu2022-07-22Kia XCeed. Polskie ceny2019-09-08Kia XCeed. Premiera nowego modelu2019-06-26Kia XCeed. Pierwsze zdjęcie2019-06-05Kia Ceed kombi i XCeed plug-in hybrid. Polskie ceny2020-01-22Ceed Sportswagon i XCeed jako PHEV2019-09-02

Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS