Wszystko wskazuje na to, że samochodom pokroju Audi A8, BMW serii 7 i Mercedesa klasy S przybył właśnie nowy konkurent.
Należąca do Fiata firma Maserati zaprezentowała niedawno nowy, zaprojektowane od podstaw model Quattroporte. Samochód kierowany jest do klientów, którzy do tej pory decydowali się na ekskluzywne limuzyny z Niemiec.
Samochód mierzy około 5,25 m długości. Chociaż auto nie wyraźnie nawiązuje do poprzedników, jego kształty nie powstały w biurze stylistycznym Pininfariny. Za projekt karoserii odpowiedzialny był Lorenzo Ramaciotti, szef designu Grupa Fiat.
By obniżyć cenę auta Włosi zdecydowali się na zmianę jednostki napędowej. Podstawowe odmiany zamiast budowanego przez Ferrari silnika V8 napędzane będą mniejszą jednostką V6 wspomaganą turbodoładowaniem.
Maserati Quattroporte
Dzięki temu bazowy model włoskiej limuzyny kosztować ma około 111 tysięcy euro, co w przeliczeniu na złotówki daje niespełna 465 tysięcy. To o około 50 tys. zł więcej, niż zapłacić trzeba za BMW serii 7 czy Mercedesa klasy S. Na podobnym poziomie (od 92 tysięcy euro) kształtują się też ceny konkurencyjnego Porsche Panamera.
Topowe odmiany Quattroporte wciąż napędzane będą jednak zaprojektowanym przez Ferrari V8, który budowany będzie w fabryce w Maranello.
Maserati Quattroporte
Włosi mają ambitny plan zainteresowania swoją ekskluzywną marką szerokiego grona odbiorców. Wg strategii koncernu Fiat do 2015 roku z salonów Maserati wyjeżdżać ma 50 tysięcy pojazdów rocznie. Dla porównania warto dodać, że w ubiegłym roku całkowita sprzedaż zamknęła się liczbą 6 159 aut.
By zachęcić klientów do odwiedzania salonów, ofertę włoskiej marki w niedługim czasie uzupełnić ma pierwszy w historii Maserati SUV. Pojazd o nazwie Kubang zaprezentowano po raz pierwszy na frankfurckim salonie motoryzacyjnym w 2011 roku. Wiele wskazuje na to, że wraz z debiutem auta, w ofercie Maserati po raz pierwszy pojawi się też silnik wysokoprężny.