Włosi uzupełnili ofertę modelu Huracan Evo o kolejny pojazd.
Wzorem pozostałych odmian (coupe i spidera z napędem na obie osie oraz coupe z napędem na tył) auto napędzane jest silnikiem V10 5,2 l. Motor osiąga moc 610 KM (8000 obr./min) i – przy 6500 obr./min. generuje maksymalny moment obrotowy 560 Nm. Lamborghini informuje, że średnie zużycie paliwa to 13,9 l/100 km.
Lamborghini Huracan Evo RWD Spider
Samochód jest nieznacznie cięższy od wersji ze sztywnym dachem. Auto legitymuje się masą 1509 kg. Dla porównania coupe waży dokładnie 1421 kg. Rozkład mas to 40:60 proc. Większa cześć przypada na tylną oś. Na osiągi nie można narzekać. Sprint do 100 km/h to 3,5 s – prędkość maksymalna – 324 km/h. To o 0,2 i 1 km/h wolniej niż w przypadku auta z zamkniętym nadwoziem.
Lamborghini Huracan Evo RWD Spider
Transformacja z coupe w kabriolet trwa 17 sekund i może być przeprowadzona w czasie jazdy. Warunek? Prędkość maksymalnie 50 km/h. Klasyczny Dach materiałowy dach składany jest automatycznie. Na tle innych modeli serii evo auto rozpoznać można m.in po zmodyfikowanych zderzakach. W kabinie znajdziemy pionowy wyświetlacz systemu HMI o przekątnej 8,4 cala.
Lamborghini Huracan Evo RWD Spider
Standard obejmuje m.in. 19-calowe obręcze kół z oponami Pirelli P-zero. Przednie w roziarze 245/35. Tylne - 305/35. Potężne są również hamulce. Przednie tarcze - wentylowane i nacinane - mają średnicę 365 x 34 mm; tylne - 356 x 32 mm. Z przodu zastosowano aż ośmiotłoczkowe zaciski. Przy tylnych kołach pracują zaciski czterotłoczkowe.
Ceny? Na Startym Kontynencie rozpoczynają się od kwoty 175 838 euro co w przeliczeniu na złotówkę daje około 798,3 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze doliczyć podatki.