Marki premium nie mogą ostatnio narzekać na brak klientów. Historycznym osiągnieciem pochwalił się właśnie włoski producent supersamochodów - Lamborghini
Łącznie w pierwszym kwartale 2022 roku włoska marka sprzedała 2539 nowych samochodów do klientów na całym świecie. To najlepszy pierwszy kwartał w historii marki. Oznacza wzrost o 5 proc. względem tego samego okresu roku ubiegłego oraz o 31 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Wynik ten jest efektem rekordowego pod względem sprzedaży (8405 sztuk), obrotów (1,95 mld euro) i rentowności (20,2 proc.) roku 2021.
W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku, marka Lamborghini odnotowała wzrost sprzedaży w trzech głównych makroregionach:
- EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka - 40 proc.),
- Ameryka (32 proc.),
- Azja i Pacyfik (28 proc.).
Wyniki nie uwzględniają rynku rosyjskiego, gdzie firma zawiesiła działalność.
Rekordowym wzięciem cieszy się Urus
"Pomimo niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną, która nie tylko głęboko nas zasmuca, ale także utrudnia wszelkie prognozy. Wchodzimy solidnie przygotowani w rok nowych globalnych wyzwań. Miesięcznie przyjmujemy więcej zamówień, niż jesteśmy w stanie zrealizować, już dziś pokrywają one z nawiązką ponad 12 miesięcy produkcji. Przygotowujemy się również do procesu elektryfikacji marki Lamborghini – nowego etapu w historii naszej firmy. W 2023 roku zaprezentujemy nowy hybrydowy model V12" - mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Około połowa wszystkich klientów włoskiej marki zdecydowała się na SUV-a - Lamborghini Urus. Pozostali wybrali samochody sportowe, przede wszystkim modele Huracan i Aventador. Zarówno model Urus, jak i Huracan odnotowały w pierwszym kwartale roku ten sam poziom wzrostu, osiągając odpowiednio 1547 i 844 egzemplarzy dostarczonych na cały świecie.
W kwietniu marka zaprezentowała wzmocnioną wersję modelu V10 - Huracán Tecnica, która już wzbudza duże zainteresowanie. Na drugą połowę roku zaplanowano kolejne dwie nowości: w bijącym rekordy Urusie i super sportowym Huracanie.