Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.5 s.
Prędkość maksymalna
174 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lancia Dedra 1800 113 KM
Dedra to jeden z dłużej produkowanych modeli w najnowszej historii Lancii. Samochód trafił do sprzedaży w 1989 roku i oferowany był klientom aż do roku 2000. Konstrukcyjnie auto bazuje na płycie podłogowej Fiata Tipo, na której zbudowano również takie auta jak Fiat Coupe i Lancia Delta. Z samochodami grupy Fiata Dedra dzieli również wiele podzespołów mechanicznych, co ułatwia naprawy. Auto kusi przestronnym nadwoziem i bogatym wyposażeniem seryjnym, niestety znalezienie w Polsce zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. Jeśli jednak nam się to uda, za bardzo niewielkie pieniądze otrzymamy dynamiczny i bardzo komfortowy samochód, który nie jest wcale drogi w utrzymaniu. Do typowych przypadłości Dedry należą niedomagania ze strony układu jezdnego (wahacze, amortyzatory) oraz wycieki płynów eksploatacyjnych. Z powodu niezbyt przemyślanego umiejscowienia alternatora, element ten narażony jest na usterki (często zalewany jest wodą, wada ta dotyczy również innych modeli Fiata, jak np. Siena). Czasami zawiesi się termostat, silnik stanie po awarii cewki zapłonowej. Na szczęście większość części pasuje od różnego rodzaju Fiatów (polecamy fora internetowe) więc usterka, której koszt usunięcia przekraczałby 200 zł to rzadkość. Trzeba się jednak przygotować na to, że lista drobnych, acz denerwujących awarii, może być długa. Co ważne, na samochodzie nie powinno być śladów rdzy. Karoseria Dedry jest ocynkowana.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-12-28