Wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić w polskich salonach za najnowsze wcielenie Land Rovera Discovery. Auto, którego polska premiera odbędzie się 18 listopada w czasie targów Warsaw Motorshow, trafić ma do salonów z początkiem marca przyszłego roku.
Cennik rozpoczyna się od 236.200 zł brutto za samochód z silnikiem 2,0 l Diesel Ingenium o mocy 180KM. Wersja z wysokoprężnym silnikiem 2,0 l D biturbo o mocy 240KM dostępna będzie od 254.500 złotych. Najtańsza odmiana z silnikiem benzynowym – 3,0 l Si6 o mocy 340 KM - to wydatek co najmniej 315 400 zł. Wszystkie egzemplarze objęte będą pięcioletnią gwarancją.
Land Rover Discovery V
Model piątej generacji zbudowano w oparciu o nową, lekką, pełnowymiarową strukturę nadwozia SUV Land Rovera. W stosunku do poprzedniej konstrukcji stalowej nowa struktura jest lżejsza o rekordowe 480 kg! Auto pomieścić może siedem dorosłych osób, choć długość jego nadwozia jest mniejsza niż 5 metrów (4970 mm). Oba fotele w trzecim rzędzie wyposażono w punkty mocowania ISOFIX (w sumie pięć sztuk), aby rodziny mogły swobodnie umieścić foteliki dziecięce w wybranym przez siebie, najdogodniejszym miejscu.
Land Rover Discovery V
Wnętrze nowego Discovery stanowi kontynuację „rewolucji we wzornictwie”, zapoczątkowanej przez model Discovery Sport. Klienci mogą wybierać z bogatego asortymentu materiałów najwyższej jakości, w tym zdecydować się na luksusową tapicerkę skórzaną marki Windsor i naturalne, dębowe elementy fornirowe. Standard obejmuje m.in. dwustrefową, manualną klimatyzację, tempomat, system automatycznego hamowania i ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu czy rozbudowany system audio z 6-głośnikami i dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 8 cali.
Land Rover Discovery V
Mimo luksusowego wyposażenia samochód nie stracił pierwotnego charakteru. W stosunku do poprzednika prześwit wynosi 283 mm, czyli o 43 mm więcej. Dzięki temu maksymalna głębokość brodzenia równa jest 900 mm (o 200 mm więcej niż do tej pory). Wielotrybowy system Land Rovera, Terrain Response 2, zapewnia optymalizację szeregu ustawień, od czułości pedału gazu do charakterystyki zmiany biegów, aby można je było dostosować do warunków jazdy jednym ruchem pokrętła – i pozwala nawet na automatyczny wybór optymalnego ustawienia, jeżeli kierowca nie jest pewien własnych decyzji.