Land Rover Discovery SVX to najbardziej terenowa wersja tego luksusowego SUV-a. Samochód został zaprezentowany na salonie we Frankfurcie.
[Land Rover Discovery] SVX
Auto wyróżnia zwiększonym prześwitem, wykrzyżem podniesionego zawieszania oraz dużymi kołami z oponami typu all-terrain.
Discovery SVX będzie produkowany ręcznie przez specjalistów z SVO Technial Centre (SVO - Special Vehicle Operation) od 2018 roku. SVO zajmuje się również produkcją Range Rovera Sport SVR i SVAutobiography.
[Land Rover Discovery] SVX
Land Rover Discovery SVX będzie napędzany wyłącznie pięciolitrowym, doładowanym kompresorem, benzynowym silnikiem V8 o mocy 525 KM i momencie maksymalnym 625 Nm. Ten ostatni przekazywany jest na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach.
Samochód jest wyposażony w szereg systemów, które zwiększają jego możliwości terenowe. Jedną z nowości jest Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), który zwiększa wykrzyż zawieszenia, jednocześnie zwiększając stabilność nadwozia, a więc i komfort jazdy.
[Land Rover Discovery] SVX
Discovery SVX otrzymał podniesione, pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości i większe koła w rozmiarze 275/55R20. To wszystko wpłynęło na zwiększenie wartości kątów: natarcia, zejścia i rampowego, chociaż producent nie podaje jeszcze dokładnych wartości.
Standardem w Discovery SVX jest reduktor oraz blokady dyferencjałów - międzyosiowego i tylnego. Blokady uzupełnia zmodyfikowany system Terrain Response 2, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej przyczepności w dowolnych warunkach.
Niezwykłym rozwiązaniem jest zamontowana... z tyłu wyciągarka, którą ukryto w zderzaku.
Land Rover Discovery SVX wyróżnia się również stylistycznie. Samochód posiada agresywne, terenowe zderzaki, osłony podwozia oraz nakładki na progi.