Leapmotor C10 to SUV, który według pierwotnych zamierzeń miał być tylko elektryczny. Ponieważ jednak rozwój elektromobilności idzie raczej marnie, zdecydowano, ze Leapmotor będzie oferowany w Europie również w wersji z tzw. range extenderem, czyli silnikiem spalinowym, który nie napędza kół, ale działa jak generator i ładuje baterie.
- Leapomotor C10 REEV. Co to za pojazd?
- Leapomotor C10 REEV. Napęd
- Leapomotor C10 REEV. Ceny i polska premiera rynkowa
Leapomotor C10 REEV. Co to za pojazd?
Leapmotor to chiński producent samochodów, mający 49 proc. udziałów w spółce Leapmotor International, w której większościowy pakiet akcji (51 proc.) należy do Stellantisa. To właśnie ta spółka odpowiada za wejście chińskiej marki do Europy.
W Polsce najpierw pojawił mały, montowany W Tychach Leapmotor T03. Z tym modelem jednak coś nie wyszło, bowiem z końcem marca, po złożeniu zaledwie 1500 egzemplarzy, montaż zakończono. Obecnie nie wiadomo - czy, gdzie i ewentualnie kiedy ten miejski elektryczny będzie produkowany w Europie.

Leapmotor C10 REEV
Drugim modelem, który trafi do salonów jest SUV segmentu D o nazwie C10. Oba modele miały być tylko elektryczne. W Stellantisie nie mamy już jednak Carlosa Tavaresa, który mocno parł ku elektromobilności i plany się zmieniły. Leapmotor C10 będzie również oferowany w wersji wyposażonej w silnik spalinowy, który jednak nie będzie służył do napędzania samochodu.

Leapmotor C10 REEV
Leapomotor C10 REEV. Napęd
Leapmotor C10 REEV (Range Extender Electric Vehicle) napędzany jest przez silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM). Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 28,4 kWh, co zapewnia raczej symboliczny zasięg do 145 km (wg WLTP), a więc realnie bliżej 110 km. Jednak auto jest również wyposażone w spalinowy silnik o pojemności 1.5 l, który nie napędza kół, ale ładuje akumulator. Dzięki temu zasięg auta ma wynosić nawet 970 km (znów wg WLTP, czyli realnie znacznie mniej).

Leapmotor C10 REEV
Oczywiście C10 REEV może być również ładowany z gniazdka, zarówno prądem AC, jak i stałym DC o mocy do 65 kW. wówczas doładowanie z 20 do 70 proc. zajmuje mniej niż 20 minut.
Leapomotor C10 REEV. Ceny i polska premiera rynkowa
Leapmotor C10 REEV pojawi się w salonach już w połowie kwietnia. Premierowa cena w Polsce tego modelu będzie wynosiła 150 tys. zł. To o 10 tys. mniej niż będą wynosiły polskie ceny Leapmotoru C10 w wersji elektrycznej, co oznacza, że z dopłatą z programu NaszEauto, wersja bateryjna będzie tańsza.

Leapmotor C10 REEV
Trzeba również zdawać sprawę, że chociaż silnik spalinowy C10 REEV nie napędza kół, to sam fakt jego istnienia wyklucza ten model z otrzymania zielonych tablic, co oznacza, że autem nie będzie można jeździć po buspasach czy parkować za darmo w strefach płatnego parkowania.