Lexus LS to największy i najbardziej luksusowy model japońskiej marki (w Europie zaliczany jest do segmentu F). IV generacja tego pojazdu produkowana była w latach 2006-2017, przy czym samochód systematycznie modernizowano, a największe zmiany wprowadzono przy okazji dużego liftingu przeprowadzonego w 2012 roku.
Nazwa LS pochodzi od słów Luxury Sedan. LS na rynku rywalizuje z Mercedesem klasy S i BMW serii 7.
Czwarta generacja Lexusa LS wprowadziła sporo nowości. Wraz z tym modelem debiutowała automatyczna skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach. W 2007 w ofercie pojawiła się wersja hybrydowa, w której benzynowy silnik V8 wspomagany był przez jednostkę elektryczną.
Nowością była również wersja z przedłużonym nadwoziem o zwiększonym rozstawi osi.
W 2012 roku Lexus LX został poważnie zmodernizowany. Samochód otrzymał całkowicie zmienioną, dużą osłonę chłodnicy, zwiększono sztywność nadwozia, zmodernizowano pneumatyczne zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. W sumie wprowadzono aż 3 tys. zmian.
Przy okazji liftingu wprowadzono usportowioną wersję o nazwie F Sport, która cechuje się obniżonym o 1 cm zawieszeniem, hamulcami Brembo czy bardziej sportowym brzmieniem układu wydechowego.
Lexus LS jest wyposażony we wszystkie możliwe systemy zwiększające bezpieczeństwo na czele z aktywnym tempomatem wykrywającym nie tylko inne samochody, ale również pieszych.
Piąta generacja Lexusa LS debiutowała w 2017 roku.
Samochód jest dłuższy i niższy od swego poprzednika (długość całkowita to 5235 mm, wysokość - 1450 mm, a szerokość - 1900 mm). Samochód oparto na nowej globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Jest to wydłużona wersja płyty zastosowanej w coupe LC 500.
Platforma GA-L jest najsztywniejsza w historii marki, stanowiąc solidną podstawę dla uzyskania doskonałych parametrów w zakresie sprawności prowadzenia, płynności jazdy i wyciszenia kabiny. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS.
Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika.
Piąta generacja Lexusa LS jest pierwszą, w której nie ma silnika V8. W zamian w samochodzie zastosowano skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, przy którego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z doświadczeń Toyoty w Formule 1.
W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania porównywalnych z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych.
Samochód otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego.