Maserati Grecale Folgore to drugi elektryczny model w gamie włoskiego producenta, po pokazanym w zeszłym roku Granturismo Folgore.
Maserati Grecale Folgore
Przypomnijmy, że Maserati ogłosiło, że już do 2025 roku będzie wszystkie modele oferować również w wersji elektrycznej (Folgore), natomiast w 2030 roku zakończy się sprzedaż samochodów spalinowych i Maserati ma stać się wówczas producentem wyłącznie aut bateryjnych.
Maserati Grecale Folgore zadebiutowało na salonie w Szanghaju. Podobnie jak w przypadku Granturismo, różnice stylistyczne między wersją spaliną i elektryczą są minimalne, właściwie jedynym dostrzegalnym wyróżnikiem jest zmieniony nieco grill.
Maserati Grecale Folgore
Maserati Grecale Folgore jest napędzane przez dwa elektryczne silniki zamontowane przy osiach, które zapewniając napęd 4x4. Każdy z nich generuje 279 KM mocy i 410 Nm momentu obrotowego. Moc systemowa wynosi 558 KM, a maksymalny moment obrotowy to 820 Nm.
Silniki czerpią energię z potężnej baterii o pojemności 105 kWh. Według cyklu WLTP elektryczne Grecale ma przejeżdżać do 500 km, więc realnie możemy się spodziewać zasięgu przekraczającego 400 km.
Maserati Grecale Folgore
Ładowanie baterii jest możliwe prądem stałym o mocy do 150 kW. Gdy uda się znaleźć tak mocną ładowarkę i uzyskać stabilne zasilanie, ładowanie z 20 do 80 proc. baterii powinno zajmować najwyżej pół godziny.
Zgodnie z danymi fabrycznymi Maserati Grecale Folgore ma rozpędzać się do 100 km/h w 4,1 s oraz będzie mogło osiągnąć prędkość 220 km/h.
Ceny nowego elektrycznego modelu Maserati nie zostały jeszcze ujawnione.