Maserati Grecale to drugi - po oferowanym od 2016 roku bestsellerowym Levante - SUV tego włoskiego producenta. To jednocześnie niezwykle ważny model - będzie oferowany z silnikami spalinowymi, a także w wersji hybrydowej oraz elektrycznej.
Maserati Grecale
Grecale to SUV klasy średniej. Auto ma niespełna 485 cm długości przy rozstawie osi wynoszącym 290 cm. Szerokość nadwozia z lusterkami to 216 cm, a wysokość - 167 cm. Grecale jest więc aż o 17 cm dłuższe niż zaliczana do tego samego segmentu Alfa Romeo Stelvio, z którą Grecale dzieli płytę podłogową. Bagażnik ma 570 litrów w wersji benzynowej i 535 litrów w wersji hybrydowej.
Wnętrze nowego modelu Maserati jest cyfrowe. Duży centralny ekran ma 12,3 cala średnicy i jest największym do tej pory stosowanym w Maserati. Taki sam rozmiar ma drugi ekran, cyfrowych zegarów. Trzeci wyświetlacz, odpowiadający za ustawienia klimatyzacji ma 8,8 cala. Zdigitalizowano nawet klasyczny zegar umieszczony na szczycie deski rozdzielczej - tam również pojawił się niewielki okrągły ekran.
Maserati Grecale
Od rynkowego debiutu Maserati Grecale będzie dostępne w trzech wersjach. Podstawowa to GT, taki samochód będzie napędzany czterocylindrowym silnikiem spalinowym z układem mild hybrid o mocy 300 KM. Wyżej pozycjonowana to Modena, w tym samochodzie znajdziemy również spalinowy silnik czterocylindrowy z układem mikrohybrydowym, tym razem generujący 330 KM. Obie wersje osiągają prędkość maksymalną 240 km/h (ich moment obrotowy to 450 Nm), zaś do 100 km/h rozpędzają się odpowiednio w 5,6 i 5,3 s.
Na szczycie gamy będzie stało Grecale Trofeo napędzane silnikiem benzynowym 3.0V6 o mocy 530 KM. Ta jednostka spalinowa oparta jest na silniku Nettuno, który stosowany jest w Maserati MC20. Grecale Trofeo rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s oraz może rozpędzić się prędkości 285 km/h.
Maserati Grecale
Wszystkie wersje posiadają automatyczną skrzynię biegów ZF o ośmiu przełożeniach, za której pośrednictwem moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła. W zależności od wersji Grecale otrzymuje 19-, 20- lub 21-calowe felgi. Pneumatyczne zawieszenie jest standardem w Trofeo, a opcją w pozostałych wersjach.
Nieco później pojawi się zaś Maserati Grecale Folgore, czyli pierwszy elektryczny SUV w historii włoskiej marki. Wersja elektryczna Grecale otrzyma akumulator o pojemności 105 kWh, a działający w technologii silnik 400V silnik ma generować 800 Nm. Mocy jeszcze nie znamy.
Ten samochód zadebiutuje w ciągu najbliższego roku. Co ciekawe, Maserati nie planuje klasycznej wersji hybrydowej ani wersji plug-in. Z oczywistych względów zabraknie również silnika Diesla.