Japoński oddział Mazdy rozpoczą zbieranie zamówień na zmodernizowany model 2. Przy okazji dowiedzieliśmy się całkiem sporo o tym modelu.
Mazda 2 po liftingu
Zmiany stylistyczne w Maździe 2 są spore, szczególnie z przodu, gdzie pojawiły się nowe światła, osłona chłodnicy i zderzak. Stylizacją przedniej części nadwozia Mazda 2 nawiązuje teraz do niedawno zmodernizowanej Mazdy 6.
We wnętrzu znajdziemy nowe materiały, które mają być wysokiej jakości. Poprawiono również wyciszenie kabiny. Komfort i wygodę we wnętrzu zapewnić mają przeprojektowane fotele oraz liczne opcje wyposażenia dodatkowego, jak podgrzewana kierownica, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czy pełna kompatybilność systemu Mazda Connect z Apple CarPlay i AndroidAuto.
Mazda 2 po liftingu
Zawieszenie przestrojone tak, by zapewniać płynniejsze ruchy pojazdu i tym samym zagwarantować bardziej komfortową jazdę, a system G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) został dopasowany z myślą o stabilnym i bezpiecznym prowadzeniu w każdych warunkach drogowych.
Zmodernizowana Mazda 2 napędzana jest silnikiem benzynowym Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra. Wersje o mocy 75 i 90 KM połączone zostaną z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i wyposażone w system Mazda M Hybrid (czyli tzw. miękką hybrydę). Dodatkowo jednostka o mocy 90 KM będzie mogła też współpracować z automatyczną, sześciostopniową przekładnią.
Mazda 2 po liftingu
Technologia Mazda M Hybrid pomaga obniżyć zużycie paliwa wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowych urządzeń elektrycznych, a dodatkowo wspiera pracę układu napędowego.
W Europie Mazda 2 będzie dostępna wyłącznie z przednim napędem, jednak w Japonii w ofercie znajdą się również wersje 4x4 oraz diesel Skyactiv-D 1.8.
Poszerzona gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i-Activsense obejmie nie tylko seryjne przednie reflektory LED, ale także, dostępne w opcji, adaptacyjne oświetlenie LED, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, czy system kamer 360.
Pierwsze egzemplarze Mazdy 2 po modernizacji trafią do polskich salonów w marcu 2020 r., a już jesienią polski oddział Mazdy ujawni szczegółowe specyfikacje i ceny.