Już od października będzie można zamawiać zmodernizowaną Mazdę 2. Dostawa pierwszych egzemplarzy z produkcji styczniowej przewidywana jest na przełom lutego i marca 2020 r.
Mazda 2 po liftingu
Mazda 2 po liftingu nadal charakteryzuje stylistką nadwozia inspirowaną ewolucją filozofii projektowania Kodo – Dusza Ruchu. Linia maski, zmieniony projekt przedniego zderzaka i seryjne reflektory przednie LED sprawiają, że Mazda 2 bardzo wyraźnie nawiązuje do stylistyki innych modeli nowej generacji – Mazdy 3 i CX-30.
Zmiany wprowadzone zostały także we wnętrzu, gdzie pojawił się szereg nowych materiałów wysokiej jakości.
Mazda 2 po liftingu
Nowością w gamie Mazdy 2 jest najbogatsza wersja wyposażenia SkyDREAM dostępna wcześniej wyłącznie w modelach Mazda 6 i CX-5 oraz kolor nadwozia Polymetal Gray dotychczas zarezerwowany dla modeli najnowszej generacji, czyli Nowej Mazdy 3 i CX-30. Jej wyposażenie obejmuje m.in. aktywny tempomat, matrycowe reflektory LED, system kamer 360 czy system wspomagający hamowanie i zmniejszający ryzyko kolizji przy jeździe do tyłu (SCBS-R).
Wnętrze wersji SkyDREAM wyróżnia się tapicerką skórzaną w kolorze szaroniebieskim łączoną z elementami materiałowymi.
Mazda 2 po liftingu
Jednocześnie z gamy wyposażenia znika dotychczasowa podstawowa wersja SkyGO, a jej miejsce zajmuje odmiana SkyMOTION. W standardzie oferuje ona manualną klimatyzację, reflektory LED, radioodtwarzacz z Bluetooth i sterowaniem ze skórzanej kierownicy, elektrycznie regulowane lusterka boczne czy elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu.
W ślad za zmianami z zakresu designu, wyposażenia i komfortu idą także nowości w dziedzinie napędu. Jedyny dostępny w Maździe 2 silnik, czyli benzynowy 1.5 Skyactiv-G o mocy 90 KM (łączony z manualną skrzynią 6-biegową) został wyposażony w system Mazda M Hybrid znany już z Mazdy 3 i Mazdy CX-30.
Mazda 2 po liftingu
Dodatkowy silnik elektryczny w tym rozwiązaniu pełni funkcję generatora odzyskującego energię podczas hamowania, która następnie magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym i używana do zasilania systemów pokładowych podczas postoju na światłach z wyłączonym silnikiem oraz do wspomagania jednostki spalinowej podczas przyśpieszania z niskich prędkości. Celem jest oczywiście obniżenie emisji CO2, tak by samochód spełniał najnowsze normy emisji.
Co ciekawe, samochód z przekładnią automatyczną, nie posiada układu M Hybrid.
Ceny Mazdy 2 nie są niskie. Startują z poziomu 70 900 zł za auto w bazowej wersji SkyMOTION ze skrzynią automatyczną. Na 76 900 zł wyceniono wersję SkyEnergy, na 80 900 zł - SkyPassion, a najwyższą SkyDream na 91 900 zł.
Dopłata to przekładni automatycznej wynosi dużo, bo 10 500 zł, co sprawa że cena Mazdy 2 w wersji SkyDream z automatem wynosi 102 400 zł! Przypomnijmy, że mówimy o małym samochodzie miejskim...