chceauto.pl
x

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
52 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2191 cm3
Silnik
diesel
Waga
1420 kg
Ładowność
650 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
204 km/h
Zasięg
810 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł
Zbiornik paliwa
62 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
483 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

Mazda 6

Mazda6 to samochód klasy średniej, który debiutował w 2002 roku zastępując cieszącą się dobrą opinią Mazdę 626. Nowy model miał trudny początek, samochody z silnikami Diesla cierpiały (i cierpią) na szereg dolegliwości, z zacieraniem spowodowanym zatkaniem smoka olejowego włącznie.

Na szczęście kolejna generacja zdecydowanie budowała dobre imię japońskiej marki, a bezawaryjność okazała się jej mocną stroną.

Mazda 6 III

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową (powiększeniu uległ m.in rozstaw osi). Niestety z oferty zniknęła praktyczna odmiana liftback. III wcielenie „szóstki” oferowane jest wyłącznie jaki sedan i kombi.

Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zadebiutowała wersja po liftingu. Z przodu pojawiła się nowa osłona chłodnicy i zderzak, zmieniono również kształt świateł, które mogą być wykonane w technologii LED. Również z tyłu pojawiły się nowe światła zespolone wykonane w tej technologii. Całość zmian zewnętrznych uzupełniają nowe felgi w rozmiarze 19 cali oraz szerszy zestaw dostępnych kolorów. Sporo nowości znajdziemy we wnętrzu Mazdy 6. Styliści przeprojektowali kształt głównej konsoli wskaźników oraz konsoli środkowej. Znacznie wzbogacono wyposażenie (nawet w podstawowych odmianach nie ma na co narzekać!). Dodano m.in. MZDConnect - system łączności, którego sercem jest umieszczony na konsoli środkowej ekran dotykowy o średnicy 7 cali, elektryczny hamulec postojowy, ogrzewanie tylnych siedzeń oraz sterowaną elektrycznie roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby. Nowością jest również – opcjonalny - Active Driving Display, czyli wyświetlacz typu HUD. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. : aluminiowe obręcze kół, klimatyzację, komputer pokładowy, układ dynamicznej kontroli stabilności DSC i wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Warto wiedzieć, że producent, przynajmniej w teorii, uporał się z problemem korozji. Gwarancja na perforację wynosi 12 lat, na korozję powierzchniową – 3 lata. Mimo wszystko, jeśli planujecie dłuższy romans z Mazdą 6, zalecamy poprawienie fabrycznej konserwacji profili zamkniętych. Pozwoli to cieszyć się autem zdecydowanie dłużej.

Wszystkie jednostki napędowe mają łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Ten ostatni w praktyce czyni nieopłacalnym montaż instalacji gazowej. Na rynku wtórnym zdecydowanie przeważają auta z silnikami benzynowymi 2,0 i 2,5 l. Są trwałe i – w praktyce – bezobsługowe. Dużo rzadziej w ogłoszeniach spotkać można 2,2 litrowego Diesla (150-175 KM). Jest pozbawiony większości wad poprzedników, ale i tym razem nie obyło się bez wpadek. W pierwszych egzemplarzach (do modelu roku 2014) zdarzały się problemy z trwałością wałków rozrządu. Materiał, z którego je wykonano łuszczył się, co powodowało przedostawanie się opiłków metalu do oleju. Efekt był łatwy do przewodzenia – zatarcie silnika (naprawa jest praktycznie nieopłacalna).

Nietrwałe diesle z pierwszego okresu produkcji to – na szczęście – najpoważniejsza wpadka. Inne, jak np. falująca przy większych prędkościach maska, czy szumy wiatru we wnętrzu (serwisy wymieniały uszczelki) irytują, ale nie mają wpływu na mobilność pojazdu. III generacji Mazdy 6 zdarzają się też drobne usterki elektroniki, m.in. modułu Bluetooth (problemy z odtwarzaniem plików) czy systemem odzyskiwania energii I-ELOOP (stop&start).


Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-05-04

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mazda 6 nowej generacji coraz bliżej2024-05-03Mazda 6 po zmianach na rok 20212021-04-19Mazda 6 po zmianach2017-11-30Mazda 6 po modernizacji2017-11-15Mazda 6 po modernizacji2016-08-14Nowa Mazda6 już w polskich salonach2012-12-15

Mazda 6 CRASHTEST

Mazda 6 - AKCJE NAWROTOWE

2013-04-08Niektóre samochody marki Mazda 6 model GJ, wyprodukowane w Japonii, w okresie od 31 lipca 2012 r. do 9 marca 2013 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych samochodach marki Mazda 6 model GJ, mógł zostać wmontowany jeden z wadliwych elektronicznych komponentów konwertera (przetwornika napięcia) DC/DC, odpowiedzialny za zapobieganie zakłóceniom fal radiowych.

W czasie jego produkcji mogło dojść do błędu, który może spowodować niewłaściwe funkcjonowanie konwertera, a w najgorszej sytuacji może doprowadzić do jego przegrzania i zapłonu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 150 samochodów Mazda 6 model GJ. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

200 CDI 136 KM diesel2013sedanautomattylny
cena średnia 61 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 TDCI 140 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

2.0 HDi 160 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 40 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Insignia

Opel Insignia

2.0 CDTI 160 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 41 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat CC

Volkswagen Passat CC

2.0 TDI 140 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Avensis

Toyota Avensis

2.2 D-4D 150 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS