Mazda 6 to flagowy model japońskiego producenta. Obecna generacja debiutowała w połowie 2012 roku, a więc ma już za sobą pokaźny staż rynkowy.

Mazda 6 po modernizacji
Japończycy sukcesywnie, co rok, wprowadzali drobne udoskonalenia, natomiast w 2014 roku auto zostało poddane większemu liftingowi. Teraz, na salonie w Los Angeles pokazano Mazdę 6 po poważnej modernizacji technicznej, przy czym poznaliśmy na razie specyfikację amerykańską.
Z zewnątrz nową Mazdę 6 najłatwiej rozpoznać po nowych światłach wykonanych w technologii LED. Dodatkowo przód samochodu ze zmienioną, schodzącą niżej osłoną chłodnicy sprawa wrażenie bardziej masywnego.

Mazda 6 po modernizacji
Wnętrze Mazdy 6 zaprojektowane jest niemal całkowicie od nowa. Z poprzedniego modelu przejęto tylko kierownicę i niektóre drobne elementy wykończenia. Najbardziej zauważalną nowością jest szeroko rozciągnięta w poziomie tablica rozdzielcza.
W wersjach Mazda 6 Signature boczki drzwi, siedzenia i tablica rozdzielcza wykończone są detalami z drewna Sen, skóry Nappa i sztucznego zamszu.

Mazda 6 po modernizacji
Nowe są fotele, które po raz pierwszy - opcjonalnie - mogą być wentylowane.
Inne nowości w Mazdzie 6 to m.in. system kamer 360 stopni, opcjonalne elektroniczne zegary oparte o ekran o przekątnej 7 cali, system infotainment z ekranem 8-calowym, adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości czy wyświetlacz informacji na przedniej szybie.
Zmianom poddano również zawieszenie, dzięki czemu jazda ma być bardziej komfortowa i cichsza.

Mazda 6 po modernizacji
W USA Mazda 6 będzie oferowana wyłącznie z benzynowymi silnikami. Pierwszy z nich to wolnossąca jednostka SkyActiv-G 2.5. Ten czterocylindrowy silnik trzymał szereg modyfikacji, którym zawdzięcza redukcję tarcia wewnętrznego, poprawę wydajności w całym zakresie prędkości obrotowych oraz podwyższoną kulturę pracy.
Nowym rozwiązaniem technicznym, na rynku amerykańskim stosowanym tylko przez Mazdę, jest system dezaktywacji cylindrów użyty w silniku czterocylindrowym. W sytuacjach, gdy samochód jedzie ze stałą prędkością w zakresie od 40 do 80 km/h, dwa skrajne cylindry mogą się wyłączać.
Druga jednostka to silnik SkyActiv-G 2.5 T, znany już z Mazdy CX-9. Silnika generuje 250 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego.
Zmodernizowana Mazda 6 w specyfikacji europejskiej zadebiutuje zapewne w marcu przyszłego roku na salonie w Genewie.