Mazda 6 obecnej generacji pojawiła się w salonach w roku 2012, po 3 latach auto poddano liftingowi. Jednak Japończycy nie zakończyli na tym modernizacji swojego flagowego modelu. Przeciwnie, już w jesienią u dilerów pojawi się auto z roku modelowego 2017, które poddano sporej modernizacji.

Mazda 6
Mazda 6 uchodzi za jeden z samochodów o najlepszych właściwościach jezdnych i dających najwięcej przyjemności z jazdy w swoim segmencie. Teraz japońska marka znów podnosi poprzeczkę, wprowadzając - jako pierwsza w Europie - system G-Vectoring Control (GVC). GVC jest pierwszą z nowych technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS zapewniających zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. System GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy, korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół.

Mazda 6
Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, co przekłada się na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy, a co za tym idzie - mniejsze zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia.
Oferta zespołów napędowych w Maździe 6 2017 obejmuje trzy silniki benzynowe SKYACTIV, w tym SKYACTIV‑G 2.0 o mocy 145 lub 165 KM oraz 192‑konną jednostkę SKYACTIV‑G 2.5, a także dwa diesle SKYACTIV‑D 2.2 o mocy 150 i 175 KM. Silnikom towarzyszą przekładnie manualne lub automatyczne.

Mazda 6
W silniku Diesla SKYACTIV‑D 2.2 z common-rail zastosowano trzy nowe systemy poprawiające elastyczność i ograniczające hałas jednostki napędowej: High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia; Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego; Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.

Mazda 6
Wyciszeniu pracy silników towarzyszy udoskonalenie izolacji akustycznej. W najnowszej Maździe 6 zastosowano skuteczniejsze uszczelki, przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru.

Mazda 6
Modyfikacje skoncentrowanego na kierowcy wnętrza to, między innymi, nowa stylistyka kierownicy, nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości i pełnokolorowej grafice poprawiającej czytelność w różnym oświetleniu, a także nowy pełnokolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6” w zestawie wskaźników ze wzbogaconą grafiką. W gamie kolorów nadwozia wprowadzono nowy odcień szarości Machine Grey.
Mazda 6 oferuje także pełną gamę technologii bezpieczeństwa czynnego i‑ACTIVSENSE - jak nowy system rozpoznawania znaków drogowych, który rozpoznaje znak zakazu wjazdu, znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości oraz zaawansowany system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). W systemie tym laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.