Z oferty wycofano benzynowy silnik 2.0 o mocy 150 KM oraz wysokoprężną jednostkę 1.8 o mocy 115 KM. Co gorsza, tylko z tymi dwoma silnikami Mazda CX-3 była dostępna z napędem na wszystkie koła. To już przeszłość.
Mazda CX-3
Jedynym silnikiem dostępnym nadal w CX-3 będzie wolnossący, benzynowy silnik 2.0 o mocy 121 KM. Jednostka ta może być parowana z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, za pośrednictwem których moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na koła przednie.
121-konna Mazda CX-3 z manualną skrzynią przyśpiesza do 100 km/h w 9,1 s. W tym modelu stosowany jest klasyczna automatyczna skrzynia biegów, więc osiągi tej wersje są wyraźnie gorsze - sprint do 100 km/h trwa 9,9 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 192 lub 187 km/h.
Mazda CX-3
Nowością w silniku jest system dezaktywacji dwóch cylindrów (w cyklu pomiarowym obniża zużycie paliwa o 14 proc.). I tutaj właśnie kryje się tajemnica okrojenia gamy silnikowej. Niestety, normy emisji spalin i związane z nimi kary są nieubłagane.
Poza usunięciem silników Mazdę CX-3 poddano drobnym zmianom. Pojawiły się nowe fotele, system multimedialny wspierający Android Auto i Apple CarPlay stał się standardem we wszystkich wersjach, podobnie jest system kamer 360 stopni.
Mazda CX-3
Bogate wyposażenie niestety wpływa na cenę Mazdy CX-3. Samochód oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia, a najtańsza (SkyMotion) kosztuje od 90 900 zł.
Cennik zamyka wersja SkyDream, którą wyceniono na 115 900 zł.
Jeśli ktoś wybierze samochód z automatyczną skrzynią biegów, do tych cen będzie musiał dodać 8 tys. zł.
Mazdę CX-3 MY2021 można już zamawiać w salonach.
Mazda CX-3 MY2021 na wideo:
Mazda CX-3 z okrojoną gamą silnikową - GALERIA ZDJĘĆ