Jubileuszowy dla Mazdy Polska rok 2018, w którym firma świętowała 10-lecie działalności na polskim rynku, zakończył się doskonałymi wynikami sprzedażowymi. 11,08 proc. wzrostu oznacza, że w ręce polskich kierowców trafiło 12 574 egzemplarzy nowych Mazd.
Mazda CX-5 i Mazda CX-3
Niemal 54% z nich stanowiły samochody z segmentu SUV. Polacy najchętniej kupowali Mazdę CX-5 (3539 sztuk) i Mazdę CX-3 (3234 samochodów), co jest rekordowym wynikiem obu modeli w Polsce. Dobry wynik zanotowała także Mazda 3, która której sprzedano 2425 egzemplarzy. A warto pamiętać, że rok 2018 był ostatnim i niepełnym rokiem dla tego wychodzącego z produkcji modelu - w listopadzie pokazano przecież kolejną generację tego pojazdu, która jednak w zeszłym roku nie zdążyła trafić do salonów.
Modernizacja techniczna dobrze wpłynęła na sprzedaż Mazdy 6, która - choć trafiła do salonów dopiero w lipcu, wcześniej samochód okresowo nie był dostępny - sprzedana została w liczbie 2610 egzemplarzy, czyli na poziomie z 2017 r.
Mazda 6
Warto dodać, że Mazdę ominęły problemy ze zmianą sposobu pomiaru emisji spalin i zużycia paliwa, która tak dotknęła firmy niemieckie. Wszystkie samochody japońskiego producenta przeszły procedurę homologacji według nowych norm WLTP jeszcze przed wakacjami i w okresie przejściowym (norma zaczęła obowiązywać 1 września), Mazda mogła oferować pełną gamę modeli.
Rok 2018 zakończył się dla Mazdy Motor Poland premierową prezentacją nowej Mazdy 3 w wersji hatchback podczas grudniowych obchodów 10-lecia istnienia polskiego importera. Jeszcze przed końcem roku dilerzy rozpoczęli przedsprzedaż tego modelu, który w salonach pojawi się w marcu.
Według danych CEPiK w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 532 tys. szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 9,35 proc w porównaniu do roku 2017. Mazda Motor Poland jest czwartym pod względem sprzedaży rynkiem dla marki w Europie po Niemczech, Wlk. Brytanii i Hiszpanii.