Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 186 KM
Mazda CX-30 to całkowicie nowy kompaktowy SUV, który pozycjonowany będzie między CX-3 a CX-5.
Wymiary Mazdy CX-30 plasują ją segmencie kompaktowym. Samochód ma 439,5 cm długości, 179,5 cm szerokości oraz 153 cm wysokości przy rozstawie osi 265,5 cm. Pojemność bagażnika to 430 litrów. Producent podkreśla szeroki otwór załadunkowy (102 cm) oraz nisko położoną jego dolną krawędź (73 cm).
W stosunku do CX-3 nowy model jest więc o 12 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i ma o 8,5 cm większy rozstaw osi. Z kolei w porównaniu do CX-5 CX-30 jest o 15,5 cm krótsza, o 4,5 cm węższa oraz ma o 4,5 cm mniejszy rozstaw osi.
We wnętrzu znajdziemy kokpit skoncentrowany na kierowcy oraz otwartą przestrzeń kabiny dla pasażerów. Wyposażenie CX-30 stanowi m.in. system HUD wyświetlający informacje na przedniej szybie, cyfrowe zegary oraz ekran systemu infotainmet MZD Connect o przekątnej 8,8 cala.
Gama silników Mazdy CX-30 obejmuje nowe silniki Diesla (1.8) oraz benzynowe Skyactiv (1.5, 2.0 i 2.5 - ten raczej nie będzie oferowany w Europie), w tym najnowsza jednostka 2.0 z technologią SPCCI (samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą).
Silniki benzynowe Skyactiv wyposażone są w system M-Hybrid, czyli hybrydę typu mild. Układ ten składa się z niewielkiego silnika elektrycznego wspierającego jednostkę spalinową oraz litowi-jonowej baterii o napięciu 24 V.
Silniki współpracują z manualnymi skrzyniami 6-biegowymi lub przekładniami automatycznymi.
System napędu wszystkich kół Mazdy CX-30 o nazwie i-Activ AWD posiada czujniki mierzące docisk kół do nawierzchni. Dane te trafiają do systemu GVC Plus, który odpowiada za rozdział momentu obrotowego między koła.
Mazda CX-30 jest wyposażona we wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które Japończycy ukrywają za zbiorczym pojęciem i-Activsense.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-30