Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mazda CX-5 II MY22 2.0 Skyactiv-G 165 KM
Mazda CX-5
Mazda CX-5 to kompaktowy crossover, który został opracowany na bazie nowej płyty podłogowej i który debiutował w 2012 roku. Samochód, podobnie jak CX-7, ma wyróżniać się świetnym, wręcz sportowym, prowadzeniem, a także atrakcyjną dla oka stylizacją.
W 2014 roku samochód został poddany modernizacji, zaś jesienią 2016 roku na salonie w Los Angeles, a następnie wiosną 2017 roku w Genewie zaprezentowano drugą generację. Zaraz potem auto trafiło do sprzedaży, również na polskim rynku.
Mazda CX-5 II MY22
Europejska wersja Mazdy CX-5 drugiej generacji została zaprezentowana w marcu 2017 roku na salonie w Genewie (wcześniej samochód pokazano jesienią 2016 roku w Los Angeles).
Chociaż na pierwszy rzut oka samochód niewiele różni się od poprzednika, w rzeczywistości mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem. Inny jest chociażby rozstaw kół. Fani marki dostrzegą też niższą linię dachu, czy inne przetłoczenia poszycia drzwi. Co ciekawe, Japończycy nie zdecydowali się na zmiany w palecie jednostek napędowych.
Mazda CX-5 II ma 454,5 cm długości, 184 cm szerokości i 1690 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym równie 270 cm.
Ponadto, nowy model wyposażony jest m.in. w system G-Vectoring Control, którego zadaniem jest poprawa trakcji na zakrętach. Kolejnymi nowościami są wyświetlacz na szybie czołowej (pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie) oraz zdalnie sterowana pokrywa bagażnika (jego pojemność to 505 litrów).
Ponadto samochód może być wyposażony w całą gamę stosowanych obecnie systemów wspomagających kierowcę.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-02-05