chceauto.pl
x

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2015
Średnia cena
60 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2191 cm3
Silnik
diesel
Waga
1520 kg
Ładowność
515 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
9.2 s.
V max
202 km/h
Zasięg
930 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Zbiornik paliwa
56 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/65 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
503 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KMMazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM

Mazda CX-5

Mazda CX-5 to kompaktowy crossover, który został opracowany na bazie nowej płyty podłogowej i który debiutował w 2012 roku. Samochód, podobnie jak CX-7, ma wyróżniać się świetnym, wręcz sportowym, prowadzeniem, a także atrakcyjną dla oka stylizacją.

W 2014 roku samochód został poddany modernizacji, zaś jesienią 2016 roku na salonie w Los Angeles, a następnie wiosną 2017 roku w Genewie zaprezentowano drugą generację. Zaraz potem auto trafiło do sprzedaży, również na polskim rynku.

Mazda CX-5 I

Początkowo Mazda CX-5 pierwszej generacji oferowana była z silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów i mocy 165 KM wykonanym w technologii nazwanej przez Mazdę SkyActiv-G. Jego cechą charakterystyczną jest bardzo wysoki jak na jednostkę benzynową stopień kompresji, wynoszący 14:1. Według konstruktorów ma to zapewnić wysoką moc przy niskim zużyciu paliwa.

Zgodnie z danymi technicznymi silnik dysponuje mocą 165 KM i momentem 210 Nm. Nieco słabsze będą silniki montowane w samochodach czteronapędowych (160 KM i 208 Nm). W późniejszym czasie oferta została poszerzona o jednostkę wysokoprężną SkyActiv-D (2.2 l i dwie wersje mocy 150 i 175 KM).

Nadwozie Mazdy CX-5 wykonano z wysokowytrzymałej stali, co oznacza, że jej grubość mogła być mniejsza, a to z kolei oznacza obniżenie masy. Na całym nadwoziu zysk wynosi około 100 kg.

Warto zwrócić uwagę na potężny, jak na kompaktowy samochód (rozstaw osi to 270 cm) bagażnik, którego pojemność wynosi 500 litrów.

Mazda CX-5 jest oferowana w kilku wersjach wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Klienci mają do wyboru model z napędem na jedną oś lub 4x4, ze skrzynią manualną lub automatyczną.

W zależności od wersji, wyposażenie może być bardzo bogate i obejmować układ automatycznego hamowania (SCBS), który pomaga uniknąć lub zminimalizować konsekwencje kolizji przy prędkościach poniżej 30 km/h, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW), układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM), ostrzegający przed pojazdami jadącymi z tyłu i znajdującymi się w martwym punkcie lusterek oraz system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania.

Lifting

Jesienią 2014 roku na salonie w Los Angeles zadebiutowała wersja po liftingu Mazdy CX-5. Samochód otrzymał przemodelowany pas przedni, pojawiła się nowa osłona chłodnicy, zderzak oraz reflektory typu LED. Całość zmian uzupełniły nowe wzory felg oraz kolory nadwozia.

Drobne zmiany znajdziemy również we wnętrzu. Mocno zmieniono np. układ wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej. Nowością jest elektryczny hamulec postojowy oraz system MZD Connect, który umożliwia m.in. połączenie ze smartfonem i internetem. Sercem układu jest nowy ekran dotykowy o średnicy 7 cali.

Używana Mazda CX-5

Mazda CX-5 wśród użytkowników cieszy się dobrą opinią, o czym świadczy relatywnie nieduży spadek wartości. Na szczęście do przeszłości należą problemy z rdzą, które mocno nadszarpnęły wizerunek marki. Dziś korozja na CX-5 świadczy raczej o niechlujnie wykonanych naprawach powypadkowych.

Na korzyść Mazdy świadczy również fakt, że oferta samochodów używanych jest mocno ograniczona, a już ze świecą szukać samochodów z polskich salonów. Na rynku wtórnym dominują samochody z silnikami benzynowymi, diesli - ze względu na dużą pojemność (2.2 l) i wyższy próg akcyzy - jest niewiele.

Decydując się na auto z silnikiem benzynowym należy pamiętać o bezpośrednim wtrysku paliwa, co oznacza spore problemy z przeróbką na gaz. Co prawda istnieją już specjalne instalacje, ale po pierwsze są drogie, po drugie - zużywają nie tylko LPG, ale również benzynę, która wykorzystywana jest do chłodzenia wtryskiwaczy. To wszystko podważa ekonomiczny sens instalacji.

A ile benzyny zużywają benzynowe silniki SKyActiv? Można powiedzieć, że jak na pojemność 2.0 niedużo, ale na pewno nie tyle, ile obiecuje producent. W mieście należy liczyć się z wynikiem do 11 l/100 km, za to spokojna jazda w trasie pozwoli zejść nawet do 7 l/100 km. Diesel jest oczywiście oszczędniejszy, ale znacznie droższy w zakupie, ponadto może doświadczać problemów z filtrem cząstek stałych.

Mazda CX-5 generalnie należy do samochodów bezawaryjnych, co jest dobrą informacją szczególnie, że przeważnie brak jest tanich zamienników i zdani jesteśmy na drogie, oryginalne części zamienne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-12-28

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mazda CX-5 po liftingu już w Polsce. Znamy ceny2022-02-16Odświeżona Mazda CX-5 już w sprzedaży2020-05-31CX-5 polskim bestsellerem Mazdy2018-08-02Używane: Mazda CX-52017-12-28Mazda CX-5 II generacji!2016-11-16Znamy ceny Mazdy CX-52012-01-25

Mazda CX-5 CRASHTEST

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Antara

Opel Antara

2.2 CDTI 163 KM diesel2015SUVręczna4x4
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

2.0 TDI 140 KM diesel2015SUVręczna4x4
cena średnia 67 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW X3

BMW X3

18d 150 KM diesel2015SUVręcznatylny
cena średnia 80 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q5

Audi Q5

2.0 TDI 150 KM diesel2015SUVręcznaprzedni
cena średnia 74 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Kuga

Ford Kuga

2.0 TDCI 150 KM diesel2015SUVręcznaprzedni
cena średnia 57 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q3

Audi Q3

2.0 TDI 150 KM diesel2015SUVręcznaprzedni
cena średnia 70 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda CX-5 I 2.2 SKYACTIV-D 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS