W Genewie zadebiutowało nowe wcielenie popularnego crossovera Mazdy - modelu CX-5. Ile zapłacić trzeba będzie za to auto w polskich salonach?
Nowa Mazda CX-5
Chociaż na pierwszy rzut oka samochód niewiele równani się od poprzednika, w rzeczywistości mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem. Inny jest chociażby rozstaw kół. Fani marki dostrzegą też niższą linię dachu, czy inne przetłoczenia poszycia drzwi. Co ciekawe, Japończycy nie zdecydowali się na zmiany w palecie jednostek napędowych.
W polskich salonach do wyboru będą cztery wersje wyposażeniowe: SkyGO (oferowana wyłącznie z podstawową odmianą benzynową i napędem na przednie koła), SkyMOTION, Sky ENERGY i SkyPASSION. Ostatnia – wyróżniająca się m.in. skórzaną tapicerką czy rozbudowanym zestawem info-rozrywki z nawigacją satelitarną - oferowana jest wyłącznie w autach z napędem na obie osie.
Nowa Mazda CX-5
Najtańsza nowa Mazda CX-5 wyposażona w benzynowy silnik 2,0 l SKY-G o mocy 165 KM i napęd na przednią oś (ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów) wyceniona została na 95 900 zł. W środku nie znajdziemy m.in. dotykowego wyświetlacza na konsoli środkowej. Standardem jest natomiast manualna klimatyzacja, pakiet elektryczny (centralny zamek, szyby przód i tył), komputer pokładowy i radio.
Nowa Mazda CX-5
Za najtańszy samochód z silnikiem Diesla – wysokoprężnym 2,2 l SKY-D o mocy 150 KM z sześciostopniową ręczną skrzynią – zapłacić trzeba 119 900 zł (odmiana z napędem na przód). Auto oferowane jest w bogatszej wersji SkyMOTION mogącej pochwalić się m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzacją i 7-calowym, dotykowym wyświetlaczem zintegrowanym z systemem info-rozrywki.
Klienci decydujący się na benzynową CX-5 (moc ograniczona do 160 KM) z napędem 4x4 i automatyczną, sześciostopniową, skrzynią biegów przygotować muszą co najmniej 128 900 zł.
Topowa odmiana – SkyPASSION z najmocniejszym silnikiem Diesla o mocy 175 KM to wydatek 166 900 zł.