Mazda CX-60 3.3 e-SKYACTIV D 200 KM
Mazda CX-60 oparta jest na opracowanej przez markę skalowanej, wielofunkcyjnej architekturze Skyactiv (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture). W stosunku do starszych rozwiązań ulepszenia obejmują zwiększoną sztywność nadwozia, dzięki której kierowca jest w stanie odczuwać reakcje samochodu bez żadnych opóźnień.
Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek jako ładowana z gniazdka hybryda plug-in, która łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i akumulatorem o pojemności 17,8 kWh. Takie połączenie generuje systemową moc 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Mazda CX-60 PHEV przyspieszają w zakresie 0-100 km/h w zaledwie 5,8 s. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV umożliwia przejechanie dystansu 63 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkościach do 100 km/h.
Oprócz hybrydy PHEV w CX-60 będzie nowy silnik Diesla. Dla Mazdy jest to pierwszy, zbudowany od podstaw, rzędowy, sześciocylindrowy silnik e-Skyactiv D o pojemności 3,3 l. Według producenta nowa jednostka wysokoprężna jest jednym z najczystszych silników Diesla na świecie i dlatego Mazda jest przekonana, że ta jednostka napędowa przekroczy wymagania zapowiadanych regulacji dotyczących emisji spalin, gdy tylko wejdą one w życie.
Nowy, montowany wzdłużnie sześciocylindrowy silnik e-Skyactiv D o pojemności 3283 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail, opracowany został w duchu „rightsizingu”. To oznacza odpowiedni dobór pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia samochodu, by uzyskać optymalne parametry mocy i zużycia paliwa.
Silnik e-Skyactiv D dostępny jest do wyboru w dwóch wersjach mocy – 200KM/147kW z napędem na tylne koła i 254KM/187kW z napędem na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Silnik wyposażony jest w nowy, 48-woltowy system Mazda M Hybrid Boost.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-29