Mazda MX-5 III 1.8 126 KM
Mazda MX-5
Mazda MX-5 to mały, dwuosobowy roadster, który debiutował w 1989 roku i okazał się dużym sukcesem. Pierwsza generacja tego auta była produkowana do 1997 roku. Rok później pojawiła się Mazda MX-5 drugiej generacji. W 2001 roku auto to poddano liftingowi, a produkcję zakończono w roku 2005. W tym samym roku pojawiła się III generacja Mazdy MX-5, model ten poddano liftingowi w 2009 roku oraz kolejnemu - w 2012 roku.
Jesienią 2014 roku zadebiutowała Mazda MX-5 IV generacji. Auto pokazano po raz pierwszy na salonie paryskim.
Mazdy MX-5 I generacji miewały problemy ze szczelnością miękkiego dachu i dyferencjałami. Wiele zależy jednak od konkretnego egzemplarza i tego, jak był traktowany przez poprzednich właścicieli.
Bardzo dobrą opinię zyskały Mazdy MX-5 II generacji. Znów problemów może dostarczać właściwie tylko szczelność dachu i zapychające się kanaliki odprowadzające wodę. Od czasu do czasu pojawiać się mogę awarie układu zapłonowego.
Większych uwag nie ma również do Mazd MX-5 III generacji. Poza bezawaryjnością ich dodatkowym atutem jest stosunkowo młody wiek.
Mazda MX-5 III
Trzecia generacja MX-5 to stosunkowo młode auto. Mimo tego konstruktorzy pozostali wiernym założeniom poprzedników - samochód ma zdejmowany dach i napęd na tylną oś. W przypadku pojazdów oferowanych na polskim rynku dominują auta ze sztywnym dachem - tylko takie oferowane były przez oficjalnego polskiego importera. W porównaniu do poprzednich generacji pojawiły się mocniejsze jednostki napędowe, bez zmian pozostała za to - wzorowa - niezawodność.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-17