chceauto.pl
x

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2016
Średnia cena
70 000 zł
Nadwozie
kabriolet
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1000 kg
Ładowność
260 kg

OSIĄGI

Moc
160 KM
0-100 km/h
7.3 s.
V max
214 km/h
Zasięg
490 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł
Zbiornik paliwa
45 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
H
Bagażnik
130 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KMMazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM

Mazda MX-5

Mazda MX-5 to mały, dwuosobowy roadster, który debiutował w 1989 roku i okazał się dużym sukcesem. Pierwsza generacja tego auta była produkowana do 1997 roku. Rok później pojawiła się Mazda MX-5 drugiej generacji. W 2001 roku auto to poddano liftingowi, a produkcję zakończono w roku 2005. W tym samym roku pojawiła się III generacja Mazdy MX-5, model ten poddano liftingowi w 2009 roku oraz kolejnemu - w 2012 roku.

Jesienią 2014 roku zadebiutowała Mazda MX-5 IV generacji. Auto pokazano po raz pierwszy na salonie paryskim.

Mazdy MX-5 I generacji miewały problemy ze szczelnością miękkiego dachu i dyferencjałami. Wiele zależy jednak od konkretnego egzemplarza i tego, jak był traktowany przez poprzednich właścicieli.

Bardzo dobrą opinię zyskały Mazdy MX-5 II generacji. Znów problemów może dostarczać właściwie tylko szczelność dachu i zapychające się kanaliki odprowadzające wodę. Od czasu do czasu pojawiać się mogę awarie układu zapłonowego.

Większych uwag nie ma również do Mazd MX-5 III generacji. Poza bezawaryjnością ich dodatkowym atutem jest stosunkowo młody wiek.

Mazda MX-5 IV

IV generacja Mazdy MX-5 pojawiła się w 2014 roku. Auto zbudowano zgodnie z zasadami języka stylistycznego KODO, którego filozofią jest pełna harmonia kierowcy i samochodu. Japońscy inżynierowie i styliści skupili się na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń z prowadzenia. By to uzyskać obniżono środek ciężkości i dopracowano rozłożenie masy. Model może pochwalić się idealną dystrybucją - na obie osie przypada równo po 50 procent ciężaru auta.

Co ciekawe, auto jest aż o 10 cm krótsze i o 2 cm niższe od poprzednika - długość nadwozia to dokładnie 3,915 mm. Karoseria ma też 1,730 mm szerokości i zaledwie 1,235 mm wysokości. Rozstaw osi to 2,315 mm.

W stosunku do poprzednika auto zrzuciło aż 100 kg. Odchudzenie było możliwe dzięki zastosowaniu aluminium (z tego metalu zbudowano m.i maskę, przednie błotniki i wzmocnienia zderzaków) i rezygnacji z twardego, elektrycznie rozkładanego dachu. Nowa MX-5, na wzór starszych generacji, otrzymała klasyczny, materiałowy dach.

W samochodzie zastosowano przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, na tylnej osi pracuje układ wielowahaczowy. Mazda MX-5 standardowo wyposażone jest w opony 195/60/16.

W 2018 roku Mazda MX-5 została poddana modernizacji. Zmiany stylistyczne ograniczono do minimum, ale znacznej modernizacji poddano jednostki napędowe. Dzięki niej benzynowe silniki 1.5 i 2.0 SkyActive-G spełniają najnowszą nową normę emisji spalin Euro 6d Temp, a jednocześnie poprawiono ich reakcję na gaz.

W przypadku silnika 2.0 akustycy skupili się na poprawieniu dźwięku, ponadto wyraźnie przesunięto granicę maksymalnych obrotów - z 6800 na 7500 obr/min. Jednocześnie moc tej wolnossącej jednostki wzrosła ze 160 do 184 KM (przy 7000 obr/min). Symbolicznie wzrósł również moment obrotowy (z 200 do 205 Nm, przy 4 tys. obr/min).

Ponadto Mazda MX-5 otrzymała szereg nowych systemów bezpieczeństwa. Są to Advanced Smart City Brake Support, który wykrywa pojazdy i pieszych przed pojazdem oraz potrafi uruchomić hamulce, Smart City Brake Support (Reverse), który wykrywa przeszkody podczas cofania i również potrafi zahamować, a także system monitorowania zmęczenia kierowcy, rozpoznawania znaków drogowych oraz kamera cofania.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-06-30

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mazda MX-5 "100" w Polsce. Ceny2020-05-04Mazda MX-5 po modernizacji2018-06-21Używane: Mazda MX-52017-06-25Milion Mazdy MX-52016-04-25Mazda MX-52015-06-19Mazda MX-5 - polskie ceny!2015-06-02

Mazda MX-5 CRASHTEST

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz SLC

Mercedes SLC

180 156 KM benzyna2016kabrioletręcznatylny
cena średnia 94 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda MX-5 IV 2.0 SKYACTIV-G 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS