chceauto.pl
x

Mazda RX-7 III Biturbo 240 KM

Mazda RX-7 III Biturbo 240 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1308 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
240 KM
0-100 km/h
5.3 s.
V max
250 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
G
Bagażnik
250 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
5000 km czyli po 3 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
5.8 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mazda RX-7 III Biturbo 240 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda RX-7 III Biturbo 240 KMMazda RX-7 III Biturbo 240 KMMazda RX-7 III Biturbo 240 KMMazda RX-7 III Biturbo 240 KM

Mazda RX-7 III Biturbo 240 KM

Mazda RX-7 to samochód, który na stałe zapisał się w światowych kronikach motoryzacji. 
Ten sportowy pojazd, o futurystycznej, opływowej sylwetce, napędzeny silnikiem z obrotowym tłokiem (Wankla) pojawił się na rynku w 1978 roku. W 1985 roku debiutowała druga generacja tego modelu, tym razem z silnikiem wspomaganym turbosprężarką. 
Jednak najdłużej w produkcji znajdowała się trzecia generacja Mazdy RX-7. Auto pojawiło się w 1992 roku, a najmłodsze egzemplarze pochodzą z roku 2002, gdy model został zastąpiony przez RX-8, czyli opracowaną od podstaw, kolejną sportową Mazdą z silnikiem rotacyjnym. 
RX-7 to samochód sportowy. Trzecia generacja tego modelu produkowana była z silnikami doładowanymi przez dwie turbosprężarki o mocach od 255 do 280 KM, z napędem na tył, ze skrzyniami manualnymi, ale również automatycznymi.
RX-7 zyskał miano pojazdu kultowego, a więc jego ceny, podobnie jak koszty utrzymania są wysokie. Rotacyjne silniki nie należą do oszczędnych, ponadto lubią spalać olej, przez co trzeba często sprawdzać jego poziom. Podaż tych samochodów na rynku wtórnym nie jest duża, ponadto oferowane do sprzedaży auta warto sprawdzić pod kątem wypadkowości - wysoka moc w połączeniu z tylnym napędem to zabójcza mieszanka. 
Zastanawiając się nad zakupem Mazdy RX-7 warto mieć świadomość, że jest to pojazd niekonwencjonalny, a więc mogą być problemy z dostępem do częsci (czas oczekiwania na zamówione elementy może nie być krótki) oraz wykwalifikowanych mechaników.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-16

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Mazda RX-7. Model z wyjątkowym silnikiem Wankla2020-04-09Mazda RX-7 ma już 40 lat!2018-10-1850 lat Wankla w Maździe2017-06-01

    Mazda RX-7 III Biturbo 240 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS