Zwrot kosztu instalacji po
5000 km czyli po 3 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
5.8 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mazda RX-7 III Biturbo 240 KM
Mazda RX-7 to samochód, który na stałe zapisał się w światowych kronikach motoryzacji.
Ten sportowy pojazd, o futurystycznej, opływowej sylwetce, napędzeny silnikiem z obrotowym tłokiem (Wankla) pojawił się na rynku w 1978 roku. W 1985 roku debiutowała druga generacja tego modelu, tym razem z silnikiem wspomaganym turbosprężarką.
Jednak najdłużej w produkcji znajdowała się trzecia generacja Mazdy RX-7. Auto pojawiło się w 1992 roku, a najmłodsze egzemplarze pochodzą z roku 2002, gdy model został zastąpiony przez RX-8, czyli opracowaną od podstaw, kolejną sportową Mazdą z silnikiem rotacyjnym.
RX-7 to samochód sportowy. Trzecia generacja tego modelu produkowana była z silnikami doładowanymi przez dwie turbosprężarki o mocach od 255 do 280 KM, z napędem na tył, ze skrzyniami manualnymi, ale również automatycznymi.
RX-7 zyskał miano pojazdu kultowego, a więc jego ceny, podobnie jak koszty utrzymania są wysokie. Rotacyjne silniki nie należą do oszczędnych, ponadto lubią spalać olej, przez co trzeba często sprawdzać jego poziom. Podaż tych samochodów na rynku wtórnym nie jest duża, ponadto oferowane do sprzedaży auta warto sprawdzić pod kątem wypadkowości - wysoka moc w połączeniu z tylnym napędem to zabójcza mieszanka.
Zastanawiając się nad zakupem Mazdy RX-7 warto mieć świadomość, że jest to pojazd niekonwencjonalny, a więc mogą być problemy z dostępem do częsci (czas oczekiwania na zamówione elementy może nie być krótki) oraz wykwalifikowanych mechaników.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-16