chceauto.pl
x
Mazda w Genewie

Mazda w Genewie

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-02-07
Już w przyszłym miesiącu Genewa będzie miejscem światowej premiery nowej Mazdy6 Sport Kombi oraz europejskich debiutów Mazdy6 Sedan i dwóch Mazdy VISION COUPE i Mazdy KAI CONCEPT.

Po raz pierwszy w Europie szerokiej publiczności zaprezentowana zostanie również technologia SKYACTIV-X – rewolucyjny silnik benzynowy nowej generacji zdolny pracować bez pomocy świecy zapłonowej.

Z zewnątrz odświeżona szóstka niewiele różni się od aktualnego model. W kabinie pojawią się jednak nowe materiały – tapicerka z barwionej na brązowo skóry Nappa, sztuczny zamsz UltraSuede NU o subtelnym złotym odcieniu (nałożonym techniką podobną do metod zdobienia japońskich kimon), oraz wstawki z drewna Sen, często stosowanego do wyrobu bębnów taiko i japońskich mebli.
Japończycy zapowiadają też gruntowne udoskonalenia w dziedzinie NVH (Noise, Vibration and Harshness, czyli minimalizacji hałasu, wibracji i dyskomfortu) oraz zdecydowanie rozbudowane systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, jak system kamer 360° oraz inteligentny tempomat dostosowujący prędkość do znaków drogowych.

W Genewie zaprezentowana będzie również Mazda VISION COUPE. Model ten przejmuje podstawowe założenia formy opływowego czterodrzwiowego coupe. Dla uzyskania takiej ekspresji projektanci zrezygnowali z rytmicznego modelowania ruchu, na który kładły nacisk wcześniejsze odsłony stylistyki KODO, wybierając za to prosty kształt, który pozbawiony zbędnych detali hołduje zasadzie „mniej znaczy więcej”. Projektanci postawili też na uwypuklenie gry światła na karoserii Mazdy VISION COUPE.

W przypadku nazwy drugiego samochodu koncepcyjnego, słowo „Kai” oznacza pioniera. Kompaktowy hatchback KAI CONCEPT, to zapowiedź nowych modeli japońskiej marki.

Premierowym prezentacjom nowych modeli towarzyszyć ma ekspozycja silnika SKYACTIV-X. Jest to autorska jednostka Mazdy następnej generacji, odznaczająca się nowatorską metodą spalania, określoną, jako SPCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą). SKYACTIV-X to pierwszy na świecie silnik benzynowy wykorzystujący zapłon samoczynny, dostępny w zastosowaniach komercyjnych. Technologia SPCCI łączy zapłon świecowy z tradycyjnego silnika benzynowego z zasadą zapłonu samoczynnego, właściwą silnikom Diesla i korzysta z najlepszych właściwości każdego z nich.


Zobacz także

Mazda 6 nowej generacji coraz bliżej

Mazda 6 nowej generacji coraz bliżej 2024-05-03

Mazda 6 to flagowy sedan japońskiego producenta. Obecna, trzecia generacja debiutowała w 2013 roku i dziś, a więc 11 lat później, samochód wciąż może jest dostępny jako nowy w salonach japońskiej marki. Co więcej, stylistycznie Mazda 6 wcale się...
Koniec Mazdy 6 i Mazdy 2. A także MX-5

Koniec Mazdy 6 i Mazdy 2. A także MX-5 2023-01-21

Rozpoczęty 2023 rok w Maździe biegnie pod znakiem zmian w gamie modelowej marki w Polsce. Do oferty dołączyła właśnie Mazda MX-30 R-EV, samochód napędzany silnikiem elektrycznym ,z możliwością ładowania z sieci oraz z silnikiem Wankla w roli...
Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X Mazdy 2021-05-10

Zmodernizowana wersja unikatowej dla Mazdy, benzynowej jednostki napędowej e-Skyactiv X wykorzystująca technologię SPCCI - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową dostępna jest w najnowszych modelach Mazdy 3 oraz CX-30, które trafiły do...
Mazda 6 po zmianach na rok 2021

Mazda 6 po zmianach na rok 2021 2021-04-19

Po dziewięciu latach od wprowadzenia na rynek Mazda wciąż nie rezygnuje ze sprzedaży modelu 6. Samochód przeszedł właśnie kolejną już modernizację, a odświeżony model jest już dostępny w polskich salonach. By przez tak długi czas samochód...
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III 2021-02-17

Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?Odpowiedzią jest...
Używane: Mazda 3 III

Używane: Mazda 3 III 2021-01-02

Biorąc pod uwagę obiektywne wartości trzecia generacja trójki uchodzi – co najwyżej – za średniaka w klasie średniej. Ma przeciętne osiągi i ciasny bagażnik, a mimo tego auto jest rozchwytywane na rynku wtórnym. Dlaczego?Odpowiedzią jest...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS