Już w przyszłym miesiącu Genewa będzie miejscem światowej premiery nowej Mazdy6 Sport Kombi oraz europejskich debiutów Mazdy6 Sedan i dwóch Mazdy VISION COUPE i Mazdy KAI CONCEPT.
Po raz pierwszy w Europie szerokiej publiczności zaprezentowana zostanie również technologia SKYACTIV-X – rewolucyjny silnik benzynowy nowej generacji zdolny pracować bez pomocy świecy zapłonowej.
Z zewnątrz odświeżona szóstka niewiele różni się od aktualnego model. W kabinie pojawią się jednak nowe materiały – tapicerka z barwionej na brązowo skóry Nappa, sztuczny zamsz UltraSuede NU o subtelnym złotym odcieniu (nałożonym techniką podobną do metod zdobienia japońskich kimon), oraz wstawki z drewna Sen, często stosowanego do wyrobu bębnów taiko i japońskich mebli.
Japończycy zapowiadają też gruntowne udoskonalenia w dziedzinie NVH (Noise, Vibration and Harshness, czyli minimalizacji hałasu, wibracji i dyskomfortu) oraz zdecydowanie rozbudowane systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, jak system kamer 360° oraz inteligentny tempomat dostosowujący prędkość do znaków drogowych.
W Genewie zaprezentowana będzie również Mazda VISION COUPE. Model ten przejmuje podstawowe założenia formy opływowego czterodrzwiowego coupe. Dla uzyskania takiej ekspresji projektanci zrezygnowali z rytmicznego modelowania ruchu, na który kładły nacisk wcześniejsze odsłony stylistyki KODO, wybierając za to prosty kształt, który pozbawiony zbędnych detali hołduje zasadzie „mniej znaczy więcej”. Projektanci postawili też na uwypuklenie gry światła na karoserii Mazdy VISION COUPE.
W przypadku nazwy drugiego samochodu koncepcyjnego, słowo „Kai” oznacza pioniera. Kompaktowy hatchback KAI CONCEPT, to zapowiedź nowych modeli japońskiej marki.
Premierowym prezentacjom nowych modeli towarzyszyć ma ekspozycja silnika SKYACTIV-X. Jest to autorska jednostka Mazdy następnej generacji, odznaczająca się nowatorską metodą spalania, określoną, jako SPCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą). SKYACTIV-X to pierwszy na świecie silnik benzynowy wykorzystujący zapłon samoczynny, dostępny w zastosowaniach komercyjnych. Technologia SPCCI łączy zapłon świecowy z tradycyjnego silnika benzynowego z zasadą zapłonu samoczynnego, właściwą silnikom Diesla i korzysta z najlepszych właściwości każdego z nich.