Mercedes stale rozszerza gamę swoich modeli, również tych sygnowanych logiem AMG. Niemiecki koncern zaprezentował właśnie Mercedesa-AMG A 35 4Matic w wersji sedan, który dołączy do pokazanego jesienią ubiegłego roku hatchbacka o tej samej nazwie.
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Oba modele napędzane są tym samym silnikiem. Jest to benzynowa jednostka o pojemności dwóch litrów, która dzięki doładowaniu generuje 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego (wartość ta jest dostępna między 3 a 4 tys. obr/min).
Jednostka napędowa współpracuje z dwusprzęgłową, siedmiostopniwoą przekładnią AMG Speedshift DCT 7G. Za jej pośrednictwem moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła.
Mercedes-AMG A 35 4Matic
W Mercedesie-AMG A 35 zastosowano napęd 4Matic oparty o mechaniczne sprzęgło wielopłytkowe. Rozwiązanie to umożliwia przekazanie do 50 proc. momentu obrotowego na koła tylne oraz nawet 100 proc. - na koła przednie.
306 KM i 400 Nm oznacza doskonałe osiągi. Mercedes-AMG A 35 w wersji hatchback rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s, zaś sedan jest o 0,1 s wolniejszy. Prędkość maksymalna, niezależnie od nadwozia, została ograniczona do 250 km/h.
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Standardem w Mercedesie-AMG A 35 jest sportowe, utwardzone i obniżone zawieszenie. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w adaptacyjne amortyzatory, które - podobnie jak cały układ napędowy i kierowniczy - może działać w kilku trybach (Comfort, Sport, Sport+, Individual, Slippery).
W układzie hamulcowym zastosowano wydajne, perforowane tarcze hamulce o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu.
Sportowy charakter ma również wnętrze. Znajdziemy w nim sportowe fotele z dobrym trzymaniem bocznym oraz zintegrowanym zagłówkiem, wielofunkcyjną kierownicę AMG oraz wirtualne zegary ze specjlanymi, sportowymi trybami.
Mercedes-AMG A 35 na wideo:
Mercedes-AMG A 35 4Matic w wersji sedan - GALERIA ZDJĘĆ