Mercedes zaprezentował klasę E w wersji AMG E 63. Jest to najszybsze wcielenie tego modelu w historii!
Mercedes-AMG E 63
Nowy Mercedes-AMG E 63 napędzany jest silnikiem 4.0V8, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 571 KM mocy (w zakresie 5750-6500 obr/min) oraz 750 Nm momentu obrotowego (w zakresie 2250-5000 obr/min). Standardowe wyposażenie stanowi dziewięciostopniowa automatyczne skrzynia biegów (znana już z innych modeli Mercedesa, ale zmodyfikowana przez inżynierów AMG) oraz napęd wszystkich kół 4MATIC.
Mercedes-AMG E 63
Producent zaznacza przy tym, że w normalnych warunkach samochód napędzany jest właściwie wyłącznie na tylną oś, przednia dopinana jest dopiero w razie potrzeby. Dzieje się to oczywiście całkowicie automatycznie i sposób niezauważalny dla kierowcy. W efekcie Mercedes-AMG E 63 przyśpiesza do 100 km/h w niesamowite 3,5 s!
Mercedes-AMG E 63
Okazuje się jednak, że zawsze może być lepiej! W tym wypadku "lepiej" nosi nazwę Mercedes-AMG E 63 S. W tej wersji moc samochodu wynosi 612 KM (między 5750-6500 obr.min), a moment obrotowy - 850 Nm (między 2500-4500 obr/min). Większa moc i moment obrotowy oznaczają, że samochód osiąga 100 km/h o 0,1 s szybciej niż wersja "standardowa", czyli w 3,4 s!
Prędkość maksymalna obu wersji ograniczona jest do 250 km/h. Na życzenie właściciela blokada może zostać przesunięta na okrągłe 300 km/h.
Mercedes-AMG E 63
Większa moc to niejedyna cecha szczególna wersji S. Samochód posiada tryb drift, w którym napęd trafia wyłącznie na tył, a działanie ESP jest ograniczone. Samochód posiada również elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału (w wersji standardowej zastosowano rozwiązanie mechaniczne).
Mercedes-AMG E 63
Niezależnie od wersji Mercedes-AMG E 63 posiada sportowe zawieszenie pneumatyczne. Za to hamulce dostępne są aż w trzech wersjach. Standardem wersji klasycznej są tarcze przednie o średnicy 360 mm, a s wersji S - o średnicy 390 cm. Z kolei opcję stanowią tarcze karbonowo-ceramiczne o średnicy 402 mm.
Mercedes-AMG E 63 porusza się na 19- lub 20-calowych kołach. Pakiet ospojlerowania jest raczej dyskretny, najbardziej w oczy rzucają się zmienione zderzaki.
Mercedesa-AMG E 63 będzie można zamawiać od stycznia przyszłego roku, natomiast pierwsze auta wyjadą z salonów w marcu. Początkowo auto będzie dostępne również w specjalnej wersji Edition 1.
Mercedes-AMG E 63 na wideo:
Mercedes-AMG E 63. Najszybszy w historii! - GALERIA ZDJĘĆ