Cenniki nowej kalsy E uzupełni wktótce topowa odmiana sygnowana przez AMG. Samochody w wersji AMG E43 4MATIC oferowane będą zarówno jako sedan, jak i kombi.
Samochody w najmocniejszej odmianie wyróżniają się subtelnymi zmianami w wyglądzie. Inny jest pas przedni z większymi wlotami powietrza, osłona chłodnicy (z chromowanymi wstawkami) i tylny zderzak. Ten ostatni zyskał dyfuzor i wkomponowane w narożniki dwie podwójne końcówki wydechu. Auta poznamy również po 19-calowych, aluminiowych obręczach kół. Przednie uzbrojono w opony 245/40. Na tylnej osi zamontowano opony 275/30.
Źródłem napędu Mercedesa-AMG E43 jest benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l. Jednostkę wyposażono w dwie turbosprężarki zapewniające doładowanie 1,1 bara. Dla zoptymalizowania tarcia wewnętrznego gładzie cylindrów pokryto specjalną powłoką nanoslide.
Silnik – przy 6100 obr./min - generuje 401 KM. Kierowca ma do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 520 Nm dostępny w zakresie 2500-5000 obr./min.
W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną przekładnię 9G-Tronic. Moc trafia na wszystkie koła w proporcji 31-69 z przewagą osi tylnej.
Standardowo wszystkie egzemplarze nowej klasy E43 AMG 4MATIC otrzymają aktywny układ RIDE CONTROL bazujący na automatycznie poziomującym się, pneumatycznym zawieszeniu Air Body Control. Standardem jest też progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (wspomagany elektrycznie).
W stosunku do standardowej klasy E, modele spod znaku AMG mogą się pochwalić znacząco zmodyfikowanym zawieszeniem. Poprawki dotyczą m.in. kątów pochylenia zwrotnic (większy „negatyw”) i utwardzonych tulei wahaczy.
Nowy Mercedes-AMG E43 4MATIC z czterodrzwiowym nadwoziem osiąga 100 km/h w 4,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Model estate – czyli kombi – na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie o 0,1 s więcej.