20 czerwca w salonach Mercedesa zadebiutuje nowa klasa E typoszeregu W213 w odmianie przygotowanej przez AMG - Mercedes-AMG E43. Oficjalna prezentacja auta odbędzie się już za kilka dni na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku.
Mercedes-AMG E43
Mercedesa-AMG E43 poznamy m.in. po przeprojektowanym zderzaku z większymi wlotami powietrza i unikatowych, 19-calowych obręczach ze stopów lekkich lakierowanych na kolor czarny. Styliści przemodelowali też kształty tylnego zderzaka – w jego narożnikach zamontowano dwie podwójne, czarne, końcówki układu wydechowego.
Mercedes-AMG E43
Źródłem napędu jest podwójnie doładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l znany m.in. z modelu C43. Jednostka otrzymała jednak kilka modyfikacji. Należą do nich chociażby nowe, większe turbosprężarki (ciśnienie doładowania to 1,1 bara) i skrócony układ dolotowy. Silnik Mercedesa-AMG E43 generuje 401 KM (o 34 więcej niż w C43) i aż 520 Nm. Moment obrotowy oferowany jest w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.
Mercedes-AMG E43
Samochód – po raz pierwszy w historii klasy E – wyposażony został w dziewięciostopniową, automatyczną przekładnie 9G-Tronic. Wcześniejsze egzemplarze klasy E ze znaczkiem AMG wyposażane były w siedmiostopniowe skrzynie 7G-Tronic. W układzie przeniesienia znajdzimy też system napędu na cztery koła 4MATIC. Moc trafia na obie osie w stosunku 31:69 (z przewagą osi tylnej).
Mercedes-AMG E43
Standardowym wyposażeniem jest m.in. pneumatyczne zawieszenia Air Body Control i wzmocniony układ hamulcowy. Tarcze na obu osiach mają średnicę 360 mm. Przednie obsługiwane są przez czterotłoczkowe zaciski (z tyłu pracują zaciski jednotłoczkowe).
Mercedes-AMG E43 rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalna to – ograniczone elektronicznie - 250 km/h.
Samochód trafi do salonów 20 czerwca. Dostawy rozpoczną się z początkiem września. Ceny Mercedesa-AMG E43 pozostają tajemnicą.