W cennikach Mercedesa AMG GT debiutuje właśnie nowy model. Firma z Affalterbach uzupełnia swoją ofertę o Mercedesa AMG GT S Roadster.
Mercedes AMG GT S Roadster
Zamówienia na nowy kabriolet, który pozycjonowany będzie pomiędzy AMG GT Roadster a AMG GT C Roadster, można już składać u dealerów niemieckiej marki. Dostawę pierwszych sztuk zaplanowano na lipiec.
Pod maską Mercedesa-AMG GT S Roadster pracuje – ten sam co w pozostałych modelach serii – benzynowy V8 o pojemności 4,0 l. W nowym modelu silnik generuje moc 522 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 670 Nm (w zakresie 1900-5000 obr./min). Przypomnijmy, że pozycjonowany niżej Mercedes-AMG GT Roadster osiąga 476 KM i 630 Nm, a najszybsza wersja - AMG GT C Roadster – 557 KM i 680 Nm.
Mercedes AMG GT S Roadster
Podobnie jak w pozostałych modelach moc trafia na koła tylnej osi poprzez siedmiostopniową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Wzorem topowej odmiany C auto może się też pochwalić aktywnym, elektronicznie sterowanym dyferencjałem tylnej osi. W standardzie klienci otrzymają też aktywne zawieszenie AMG RIDE CONTROL czy aktywną aerodynamikę pasa przedniego (przesłony AIRPANEL). Pokładowa elektronika pozwala na wybór jednego z pięciu trybów jazdy. Do wyboru są tryby: komfortowy, sportowy, sportowy+, indywidualny oraz torowy (RACE).
Mercedes AMG GT S Roadster
Standardowo samochód wyposażony jest w kompozytowe hamulce. Przednie tarcze (390 mm/36 mm) hamowane są przez 6-tłoczkowe, lakierowane na czerwono, zaciski. Tylne (360/26 mm) współpracują z zaciskami jednotłoczkowymi. Bardziej wymagający klienci mogą też zdecydować się na – opcjonalny – układ hamulcowy wykorzystujący tarcze ze spieków ceramicznych.
Merceses-AMG GT S Roadster może pochwalić się przyspieszeniem do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna to aż 308 km/h.