Mercedes-AMG zaprezentował nową generację modelu SL. Zgodnie z zapowiedziami samochód został opracowany przez AMG i wszystkie wersje SL-a będą nosiły to oznaczenie.
Mercedes-AMG SL
Inne nowości, o których też już wiedzieliśmy to materiałowy dach, który zastąpił składanego automatycznie hardtopa, czteromiejscowe wnętrze w konfiguracji 2+2 oraz napęd wszystkich kół (po raz pierwszy w historii dostępny w SL-u).
Mercedes SL nowej generacji nie jest tylko stylowym kabrioletem, ale również rasowym autem sportowym, jak na model sygnowany przez AMG przystało. To oznacza nie tylko dużą moc, ale również doskonałe właściwości jezdne - nie było by to możliwe bez sztywnego nadwozia wykonanego z aluminium i wzmacnianego kompozytami.
Mercedes-AMG SL
Materiałowy dach jest o 21 kg lżejszy od stalowego, można go składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 60 km/h, operacja trwa 15 sekund. Dach chowa się w schowek przy bagażniku, pojemność bagażnika waha się od 213 do 240 litrów.
Nowy Mercedes-AMG SL ma 4,71 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższy od poprzedniej generacji, a także o 16 cm dłuższy od Mercedesa-AMG GT Roadster. Rozstaw osi to 2,7 m, czyli o 11 cm więcej niż do tej pory i 7 cm więcej niż w AMG GT.
Mercedes-AMG SL
Mamy więc do czynienia z naprawdę dużym samochodem.
Fani klasycznego Mercedesa 300 SL na pewno z satysfakcją dostrzegą szereg stylistycznych smaczków nawiązujących do tamtej klasycznej konstrukcji, jak wybrzuszenia na masce czy klamki wpuszczone w drzwi.
Mercedes-AMG SL
To wszystko jest przyprawione nowoczesnością: światłami LED, aktywnymi klapami w osłonie chłodnicy czy automatycznie wysuwanym po przekroczeniu 80 km/h tylnym spojlerem, który następnie - w zależności do prędkości - ustawia się w jednej z pięciu pozycji.
Wnętrze również jest ultranowoczesne. Dominuje w nim umieszczony na konsoli środkowej 12-calowy ekran (by uniknąć odblasków podczas jazdy bez dachu, można regulować kąt jego pochylenia). Przed kierowcą umieszczono cyfrowy kokpit oparty o 12,3-calowy ekran. Na pokładzie znalazło się oczywiście najnowsze wcielenie systemu MBUX, z którym można się komunikować m.in. naturalnym językiem, po wywołaniu hasła "Hej, Mercedes".
Mercedes-AMG SL
Gama jednostek napędowych nowego Mercedesa-AMG SL obejmuje silnik V8 w dwóch odmianach. Na szczycie znajduje się wersja SL 63 4Matic+, która napędzana jest przez silnik 4.0V8 biturbo o mocy 585 KM i 800 Nm. Jednostka napędza wszystkie koła za pośrednictwem 9-stopniowej przekładni AMG Speedshift. SL 63 rozpędza się do 100 km/h w 3,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Niżej klasyfikowano wersję AMG SL 55 4Matic z silnikiem 4.0V8 biturbo o mocy 476 KM i momencie 700 Nm, która przyśpiesza do 100 km/h w 3,9 s i może osiągnąć prędkość 295 km/h.
Nieco później oferta zostanie poszerzona hybrydową odmianę E Performance. Jeśli będzie dokładnie taka, jak pokazanym we wrześniu Mercedesie-AMG GT Coupe E Performance, hybrydowy napęd będzie generował 843 KM i 1400 Nm...
Mercedes-AMG SL trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.