Z początkiem marca w salonach pojawi się nowa topowa odmiana Mercedesa SL. Seria Grand Edition oferowana będzie wyłącznie z najmocniejszymi wersjami napędowymi: SL450 i SL500.
Mercedes Grand Edition
Zabieg podsycić ma zainteresowanie nabywców modelem, który dostępny jest w ofercie już od 2013 roku i – póki co – niewiele mówi się o następcy. Mimo tego stylistykę wciąż uznać można za świeżą – ekskluzywny charakter sprawia, że auto nie zdążyło się opatrzeć.
Nową odmianę Grand Edition poznamy m.in. po unikatowych obręczach kół. Wykonane z kutego aluminium 10-ramienne felgi polerowane są na wysoki połysk. Co ciekawe zastosowano koła w dwóch rozmiarach. Na przedniej osi znajdziemy 19-calowe, na tylnej 20-calowe. Oprócz tego na wlotach powietrza w błotnikach pojawiła się też subtelna plakietka z nazwą serii Grand Edition. Samochody otrzymały również obniżone o 10 mm zawieszenie o nieco twardszych niż standardowe nastawach.
Mercedes Grand Edition
Projekt wnętrza to ukłon w stronę klasycznych Mercedesów. Znajdziemy w nim m.in. dwukolorową (czerń i brąz), pikowaną, skórzaną tapicerkę. Na desce rozdzielczej i drzwiach, wzorem lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, pojawiły się inkrustacje z prawdziwego drewna. Lista wyposażenia standardowego obejmuje np. klimatyzowane fotele (aktywne, z pompowanymi sekcjami poprawiającymi trzymanie boczne w zakrętach) z funkcją masażu czy system nadmuchu ciepłego powietrza na kark kierowcy i pasażera – AIRSCARF.
Mercedes Grand Edition
Pod maską SL450 Grand Edition pracuje benzynowe V6 (3.0 l) o mocy 367 KM (500 Nm). Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Topowy Mercedes SL500 Grand Edition napędzany jest benzynowym V8 4,7 l generującym 455 KM i aż 700 Nm. Sprint do 100 km/h trwa 4,3 s.
Za Mercedesa SL450 Grand Edition zapłacić trzeba w Niemczech od 114 811 euro. SL500 Grand Edition wyceniony został na 135 993 tys. Lista zamówień otwarta zostanie 22 lutego.